stallhyra?
Vad tycker ni är lämpligt pris för en stallhyra som är inklusive:
in/utsläpp
4 fodringar
Det jag fixar själv är:
Mocka
Spån
Hö
Foder
Det finns ingen ridbana, bara skogs-vägar. ligger i norra sverige i ett litet samhälle.
Ge mig förslag 
Runt 500:- kanske.. Lite beroende på hur fräscht det är, finns det tillgång till vatten/spolspilta, ridbana i närheten?, stå inne/ute när man ryktar och gör iordning, bra parkering?, möjlighet att vända/köra hela vägen fram med transport.
Jag betalade i vintras 400:- för plats i lösdrift i litet, ganska ofräscht stall. Inte tillgång till vatten/spolspilta utan man får antingen dra ut trädgårdsslangen eller gå in och hämta vatten (fungerar ju bara när dom är hemma). Stor och fin (extremt fin) upplyst ridbana. Massa fina ridvägar runt omkring. Plats ute på grus för ryktning/skoning (dålig bindbom som är för klen så den har rykit av 4 gånger under vintern, man kan stå inne men det är för lågt i taket och dåligt med plats). Extremt dålig parkering, man får stå en bit bort och gå sista biten, kommer man med transport (vilket jag gör ofta) så får man stå ännu längre bort och leda ner hästen, finns inga möjligheter att köra fram (extremt jobbigt med tunga prylar som ska bäras med). Dom skötte fodringar och vatten under vintern.
Medarbetare på westernridning.ifokus
ett stall nära mig där dom tar in släpper ut fodrar mockar finns spol spilta fina hagar ridhus (om man betalat 100 kronor) paddock likaså och nya boxar men det kosta lika mycket med dom gamla där kostar det hur som helst 6000:-
För prov tid ca 4 veckor och 8000:- annars
Mvh Emma Tange
400 - 500 kr
vi har själv byggt i ordning ett vindskjul och isolerat, satt skivor på väggarna och lagt gummi som golv. även kopplat ström själv där.
Närmaste ridbana är 6km.
Ingen vatten spilta.
ingen värme i stallet
enligt mej själv så är det ingenting alls där
just därför jag inte vet vad som är rimligt att betala.
då vill jag ändra min "prislapp" 300 - 400kr :)

samtidigt så är det ju vatten och el som kostar, har ni tex igång ett aggregat så kostar det ju en del, även om det inte är så mkt. det springer lätt iväg.
är det utsläpp även på helgerna? då tycker jag att 4-500 är ganska lagom.
däremot så kanske ni kunde fått någon månad gratis eftersom ni lagt ner lite jobb där. har ni även betalat allt material?
jag har inte heller vatten och det är ett kallstall, beroende på vem som hade haft häst hos mig så hade det nog kostat olika.
en vän hade sin häst gratis hos mig (hon fick betala för foder) och jag mockade några dagar i veckan (helgerna) och skötte in/utsläpp även till hennes häst. men jag fick hjälp tillbaks när jag behövde det och det är guld värt för mig på vintern.
till en främmande person hade jag tagit 500:-
vet att en kompis tar 500 kr och då ingår tror jag in & utsläppt så tror prislappen ligger runt där :)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
6#
vi har haft hästen där gratis i 2år, betalningen har då varit att hjälpa henne med sina hästar. men nu när jag inte har tid så har det blivit tjafs osv. och då ska vi komma överrens om en stallhyra ist.
Ja, vi har lagt ner ungefär 10tusen under den här tiden för att förbättra.
därför jag undrar vad ni andra tycker är lämpligt pris, har ingen aning om vad man får betala på andra ställen.
det jag ska betala för är alltså el, kallvatten, in/utsläpp och att hästen får hö 4ggr/dag.

tycker att 4-500 är lagom pris för det du får faktiskt.

En stallhyra = Kallhyra inkl fodringar och in och utsläpp, skulle jag gott ta minst 700kr för. En "vanlig" kallhyra ligger som lägst på ca 500kr.
#10 Instämmer helt.
700kr är det gott och väl värt med tanke på fodringarna och ut/in.
Trots att det inte finns paddock, spolspilta mm
vart nånstans ligger stallet? :)
Tycker väl att 500-700:- är rätt okej. Vad vill dom att ni ska betala?
jag betalade i mitt gamla stall 500 kr i kallhyra och då morgonfodrade ägaren för vi tog ut hans häst men egentligen ingick inget alls i den hyran mer än en box och hagplatts och el och vatten så klart. Du får ju även stå för underhåll av stänge och stall och det kostar med pengar! 4-500 tycker jag med!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Jag stod ett tag i stall som erbjöd något liknande, dvs box med fodringar, ut& insläpp och täckesbyte vid ut och insläppet. Hade dock två banor (ena mkt dålig), bra bete och rätt nära till allt möjligt. Fick betala 500kr/månaden.
Så jag hade nog tyckt att omkring 400kr hade varit lagom, sedan beror det ju på hur fräsht det är och så.
Vi driver ett kollektivstall med ridbana och ridhus som går på 1200:-/månad.. Så tycker att är det fräsht och trevligt runt 500-800:-
// Ida Bergefur - Angelus Stuteri