vad får era d-ponnisar?
Ja nu är jag nyfiken, vad ger ni era d-ponnisar för foder? 
Min ponny får 7kg hö/dag
Kraften består av ett halvt mått Pavo Explosive på morgonen, ett mått Pavo Herbal Melange middag och ett till kvällen.
Efter träningar får hon även ca 1 mått Slobber Mash som man blötlägger i vatten :)

Nu på sommaren när Blacky går på bete ska han egentligen ha 1 kg lusern och ½ kg havre, men han vill inte äta lusernen så jag har slutat ge den för tillfället. funkar inte att jag ska slänga det varje dag, men han kommer tunna ur
funderar på att kompensera med annat men vill inte introducera nåt nytt foder för bara en månad, han äter lusernen när han är uppstallad i vanliga fall. när han är uppstallad får han 10 kg hösilage, 1 kg havre, nån dl betfor, närmare 2 kg lusern och lite mineraler.
maxad d-ponny av ridponnytyp som tränas, relativt svår att behålla musklerna på (dock inte lika svårt att behålla magen
)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Åh.. kan du inte låta honom stå inne en stund så han kan äta lusernen då? Eller vill han inte ha den alls? 

han står inne en stund på dagen, äter inte. var samma sak förra året, han äter inte lusernen på sommaren :/
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Min polle är 152, så få väl egentligen inte vara med i den här tråden :P Men skriver ändå:P
Nu på sommaren: Ingenting förutom gräs.
I vanliga fall: ca 7 kg grovfoder. Och kanske 0,25 krafft rider utdelat på frukost/lunch/middag, bara för att få något när dom andra får :)
Han är en Connemara född 2002 av modell kraftig.
Nu när han äter gräs från 09.30 - 17.00 på ett ungefär så får han 5 kg hö och 250 gr kraft (fick tidigare 500 men han får för mycket överskottsenergi då).
På hösten/vintern ska han få samma mängd i kraften men 8 kg hö, tills han har gått upp lite. Ska gå upp för att kunna bygga muskler.
Min blivande D-ponny/liten häst får just nu ingenting utöver betet.
I vintras har han haft fri tillgång på hösilage samt fått lite betfor och mineraler. Han åt mellan 17 och 20 kg hösilage om dagen.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Fritt med hö och mineraler nu går dom på magert bete med mineraler också friskt vatten och saltsten så klart
#2 är det samma ska om du bara ger honom lusern efter ridtur då? :)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)