DELFI
Jag undrar vem som vann lotterihästen Delfi? Vet ni det?
det står i göteborgs posten tror det gör det i morgon

Jag ska!!!!! =)
Det står i Göteborgs-posten 2/3 :D

Jag vill hellre ha hästtransporten.

Jag lär inte vinna något men det är alltid kul att köpa lotter ändå =)
Vad då för nåt?

Har ingen aning om vem som vann. Och jag vann som vanligt inget i år heller… :)
vad var det för transport ?

En Thule =)
ha trodde det. *piiip* *piiiiiiiiiip*
ska inte säga vad jag egentligen tycker om thule…:P

#8 Thule? På min lott står det Star Safir?
Aja, dragningslistan finns på www.goteborghorseshow.se nu iaf, och som sagt vann jag ingenting…
En fråga bara.. Man kan alltså köpa en lott för 20 kr och vinna en häst? Eller? Tänk om någon som inte alls skulle kunna klara av hästen vinner.. :S Men de måste väl kolla det först, eller hur?

Jag van en väska sisst jag var där 
Hoppas det är någon duktig ryttare som vinner fina Delfi, en ricktigt fin häst.

#10. Star, Trane och någon mer har gått ihop och blivit Thule. Men det är "Star"-modellen av Thule som är priset.
#11. Vem som helst kan vinna. Ganska dumt med lotteri på levande varelser.
#11: har också funderat på detta men inte funnit något svar. har bara läst att de som äger/tar hand om hästen, har möjlighet att ha den kvar hos sig ett tag till om vinnaren inte har möjlighet att ta hand om den direkt. Om det innebär att de då har den kvar vid försäljning, vet jag faktiskt inte… hellre att den säljs vidare direkt än hamnar i ett olämpligt hem! =/
Känns olustigt att lotta ut levande varelser.

#11 har dom inte prövotid först? så att dom ser att det funkar och så? har för mig att ngn har skrivit det här förut…

Men hästen trivs nog lika bra om den blir skogsmulle :)
Skumt.. Tänk om personen inte ens kan rida.. Utan köper en lott i hopp om att h*n ska kunna vinna ett ridläger eller något annat.. :/
Vad jag har hört kollar dom upp personen och det tilltänkta stallet. Om dom inte passar så säljer dom hästen till ngn annan…
Har oxå för mig att de har riktigt stränga regler för den blivade hästägaren.
Sara
#18: men då måste väl pengarna tillfalla lotterivinnaren?

Om inte vinnaren har möjlighet att ha hästen så säljs den och vinnaren får pengarna.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Undrar vad det kostar att låta den stå kvar på Bollerup en period. För inte bjuder de på det?
Kan man ha sådana krav på en vinnare? Har man vunnit så har man ju, lämplig hästägare eller ej.