Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutbildningträning
Läst 2143 ggr
ettnamnbaraa
0

problem med chaps

ingen och då menar jag ingen av dom chaps jag prövat har suttit bra.
om jag tar en storlek som passar i höjden, alltså är lagom höga så är dom istället för tajta runt vaderna.
tar jag en storlek som är lagom runt vaderna är dom alldeles för höga.
jag har haft ETT par som passat perfekt, dock finns dom inte att köpa längre.
är det bara jag som har det här problemet?
kanske chaps ska vara jättetajta? men jag tycker det blir rysligt obekvämt. och dessutom har jag normala vader, är smal men inte någon "pinne".

ebengtssson
0

jag har också det problemet…. tror jag köpt L i chaps och då var det ruskigt tajta i början och nu är det lite för stora men jag trivs med dem :)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

ettnamnbaraa
0

ja..det borde ju verkligen tillverkas i annorlunda modeller..
annars kan man kanske sy om dom? om dom är för höga kanske man kan korta dom, men då måste man ju byta dragsked o grejjer..

Zaphix
0

Vad har du för mått? Runt om och på höjden?

Många tillverkare har ju extra vida modeller och extra smala modeller, och då är de ju antingen vidare eller smalare, men med samma höjd som annars. Mountain horse har en massa storlekar av sina t.ex, kolla deras hemsida och storlekstabell.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Linnea
0

Dom ska ju vara rätt tajta men samma problem finns när man ska ha ridstövlar men där brukar det finnas fler olika skaftmodeller tror jag.

Skynda långsamt så går det fortare.

ebengtssson
0

#4 känner igen mig.. Har hallux valgus (har opererat bort skiten men har ) enorma problem att få på mig stövlar, även om de är vidda så måste jag ha en stl större=för höga.

Det suger =(

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

ettnamnbaraa
0

ja.
jag har aldrig haft ridstövlar. brukar ha ridskor, brukar även rida med bara ridskor utan nånting :)

emeliekarlssoonn
0

Dom flesta chaps töjjer ut sig med tiden varesig det är skinn, nappa (eller det kanske också är skinn? xD) eller mocka/fuskmocka.
 Mina chaps jag köpte senast satt lite tight från början och det var lite svårt att få runt dom (har tjocka vader) men efter ett par månader satt dom perfekt. :)

300 spänn från Börjes, EXAKT likadana (samma märke och modell) på City Gross kostar 650 ;)