Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 2415 ggr
Tistla
0

ridskola.

finns de ridskolar för de som inte hör så bra?Mitt ena öra är dubbelt så mindre än de andra och funkar inte så bra.

Medans mitt andra öra har blivit sämre. Sen har jag riktigt svårt och förstå saker. Exempel vad dom säger. Förra ridskolan jag gick på blev allt fel hela tiden. Jag red åt fel håll och hit å dit. Sen att ridläraren var kille blev lite svårare. Jag vet inte varför bara kändes som de. Han tog mig inte på allvar kändes de som. Sen när jag ramlade av hästen (jag satt mig upp igen efter smärtan i svanskotan försvann). Slutade jag,

Vi hade också sagt flera gånger att jag hörde dåligt. och svårt att förstå. Men endå gjorde han inget.

Så nu undrar jag efter två år längtan att få rida igen.

Om de finns någon bra skola, i örebro INTE karlslund.De var där jag var först.

imsuchadiva
0

Jag har gått på kvinnerstas skola, hade en tjej i klassen som hörde dåligt. ( hade hörapparat )
När hon red hade hon något på sig, har helt ärligt talat ingen aning om vad det var, men ska höra med henne vad de heter.
Så skriver mest här för att komma ihåg att skriva till dig igen Tungan ute

Tistla
0

haha gör så : D

CelsiusT
0

Det finns hjälpt att få!! Se till att få det, prata med ridskolor och hör vilka som kan hjälpa dig. Men kan få utrutning som förstärker ljudet osv. Det låter ju även som om det är viktigt att det är små grupper för dig, tänk p ådet innan du börjar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Tistla
0

Joo. smågrupper är ju nått jag vill gå i. De är så mycke enklare för mig att klara av saker då. får be mamma ordna de. haha

cordenia
0

jag hade en i min ridgrupp som hade ett par slags hörlurar/hörapparat på sig och sedan hade ridläraren en mick att prata i så att hon kunde höra vad som sas. Tror att hon hade fått detta hjälpmedel på hörcentralen men är inte helt säker på det och kan inte fråga då hon inte rider med mig längre.

CelsiusT
0

Just det, det finns ju något som heter hjälpmedelscentralen som hitta rpå massa fiffiga grejjer för att hjälpa folk med funktionsnedsättningar.. Om inte ridskolan har det så har säkert dom hjälpmedel.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Chieko
0

Du kanske kan hitta någonstans att ta privatlektioner? Om ridläraren har bara dig att tänka på gör det inte så mycket om det tar lite tid att förklara, eller att du behöver vara nära för att höra. :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Tistla
0

Har frågat mamma flera  gånger om privatlektioner, men hon säger bara att de är dyrare. haha

Chieko
0

Fast ibland kan det ge mer att ta privatlektioner lite mer sällan än rida i stor grupp ofta. Det kanske bli ungefär samma om du tar privatlektion varannan vecka?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus