Fin i körning
Jag har flyttat till ett lite "finare" stall med min ena ponny, men när jag kör henne har jag alltid ridkläder på mig men nu när jag bara är där för att köra vill jag ha finare körkläder. Men vad? Mjukis byxor nej och inte jeans.
Vad kan man hitta på är de snyggast med ridkläder ?

kör inte min ännu men när jag gör det kommer jag inte bry mig om finkläder, gör jag aldrig i stallet=)´mjukisbyxor eller ridbyxor kommer jag ha och vanlig tröja/jacka beronde på vädret.

Fast nu bryr jag mig inte hur du ser ut i stallet ;)

nej, men jag gav tips att du kunde ha ridbyxor
jag kör faktiskt i jeans om jag vill vara snygg, och körförkläde gör det stilrent. annars stilrena ridbyxor.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

#4 Okej :)
#5 Nu är det i det fallet att jag bryr mig om vad jag har på mig även om det är hemma. Därför jag skapa tråden.

#4 Okej :)
#5 Nu är det i det fallet att jag bryr mig om vad jag har på mig även om det är hemma. Därför jag skapa tråden.
Vill du köra och vara snygg så ha ett par mörka byxor på dig. Ett förkläde är kutymt då det gäller tävlingar så det kan ja vara något att satsa på. RIdkläder är väl inte så praktiskt när man kör.
Det finns ju de här amerikanska tävlingskläderna också (vet inte mycket om körning, kanske de används i sverige med), som jag tycker är vackra och stilrena. Lite gammeldags kläder som passar bra med häst och vagn. Finns massor av varianter, men det mesta är väl långbyxor och matchande kavaj, sen brukar de ha hattr och handskar. Fast hjälm är ju klokare.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Svarta/Mörkblå Chinos är ju alltid snyggt, och ganska svalt.
Så kan du ju ha en sån pullover och ett linne :)

Vill du se prydlig ut när du kör skall du använda förkläde eller en snygg filt runt benen, då syns det inte vilken typ av byxor du använder. Det viktigaste är att du är bekväm på kuskbocken, annars blir körningen lidande. Använd alltid handskar, inte bara för att det ser prydligt ut, utan även av säkerhetsskäl. Och glöm inte att vara glad när du kör, det höjer uttrycket på hela ekipaget!
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~