Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3839 ggr
viktoria91
0

Bucas Buzz Off

Någon som har detta insektstäcke och huva? Vill veta då ponnyn har tagit isönder sitt ena täcke och detta verkar bra. Skrattande

ThunderClap
0

Jag hade ett sådant till förra hästen. Fick göra mig av med det då både han och jag avskydde det.

Satt dåligt, bevärliga spännen, halvdan kvalité.

Är mkt mer nöjd med det billiga flugtäcke jag hade ifrån Börjes för flertal år sedan och de olika täcken jag har ifrån Horseware (absolut mitt HW Rambo sweetitch hoody, helt outstanding!).

viktoria91
0

Har hört att det tyget i rambot är rätt hårt och stumt, stämmer det?

ThunderClap
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rambo Protector är klart stelare och stummare. Sweetitch är inte särskilt stelt, men det är inte lika tunnt tyg som på Bucas-täcket eller Amigo Bug Rug tex, men att det är kraftigare tyg gör också att det håller något ofantligt mkt bättre.
Jag har unghäst som brottas med andra ungpojkar och de har dragit rätt mkt i hans täcke, mina tidigare olika flugtäcken har blivit till slammsor vid klart mindre slitage än detta, men detta har jag inte behövt laga ännu någonting. Så att det är aningen kraftigare tyg än de flesta täckena är för mig något positivt.

viktoria91
0

Nu är min ponny ett asocialt sto som går själv=) Sweetitch har ingen magplatta väl? Kommer flugorna åt magen mkt?

Maliiin
0

Jag skulle köpa Bucas Buzz Off till min shettis. Men det gick inte. 95 var jättestort och 85 alldeles för litet.

Så jag köpte de billiga som börjes har. Å det har hållt ett par år nu. Å det sitter bra också.

ThunderClap
0

#4 nej ingen magplatta, men är avskärt för att gå in under magen och hålls på plats med tre raka gjordar, så nästan hela magen blir täckt.

Min tidigare häst som hade Bucas täcket hade jätte problem med magplattan, resåren gjorde så att han fick skav och han bara avskydde att magplattan satt åt, även om löst, han vägrade gå eller bara stod och bockade som en tok. Så jag var inte glad över den magplattan :/