Ridläger
Vad har ni på eran ridläger pack lista?
Min för en vecka…
Regn jacka Rykt borste
Skjorts Rykt skrapa
vanlig t-shirt Dam borste
Rutiga ridbyxor Hovkrats
Svarta ridbyxor Rotborste
Rid strumpor 3 st Snoddar
Hår snoddar 5 st Rykt hink
Nagelsax Hjälm
Hår borste Spön dressyr/blå allround/svart/vitt
Tandborste nr 1 Sporrar
Tandborste nr 2 Ridskor
Tandkräm Schaps
Bikini 2 st Ridhanskar Bruna och vita
Bad handuk Ridväst
Toalett handuk Antecknings block
Vatten flaska Lotion
Maskara Tvål
Fondation Nål och tråd
Deoderant Filt
Schampo Lakan
Balsam Örngott
Schabrak Plåster osv.
Vojlock Ipren
Pannband Bok
Grimma Mobil
Grimmskaft Mobil laddare
Halva hehe
Mvh Emma Tange
Oj, det var mycket! Jag har:
* kommer kanske inte att användas
- Hjälm
- Väst
- Rutiga ridbyxor
- Denimridbyxor
- Ridskor
- Chaps
- Ridstrumpor 3 st
- Ridhandskar
- Rörliga sporrar*
- Spö*
- Toalettsaker (schampo, balsam, tvål, deo, tandborste, tandkräm mm)
- Bikini
- Handduk
- Grimma*
- Grimskaft
- Ryktlåda med ryktsaker
- Sängkläder
- Bok
- Mobil
- iPod
- Mobilladdare
- iPodladdare
- Pengar
- Rejäl metallåda med lås (för värdesaker)
- Jeans
- Shorts
- Klubbtröja
- Klasströja (båda mycket användbara när det är lite kallare)
- T-shirtar
- Andra tröjor
- Denimjacka
- Plattång
Tror det var allt :P
:) du gav mig lite tips om vissa saker jag vill ha med
Mvh Emma Tange
Rakhyvlar och sånt om du rakar dig (det glömmer alltid jag, haha), sen tofflor eller något skönt att ha på fötterna förutom ridskor.. Kanske ett par vita ribyxor till avslutningen? Kanske inte finns någon kiosk eller så men pengar är alltid bra att ha med sig.
Man lär sig efter några år, har varit borta sedan 2008, då på 8 dagarsläger och de två senaste åren i tio dagar :)

Alldrig vart på ridläger och kommer antagligen aldrig att vara på nåt heller då jag växt ur den tiden typ..
Men varför har ni med grimma och sånt? Är det ridläger för egen häst förstår jag men behöver man ha med sånt om man åker på ridläger och rider deras hästar? Nyfiken*
Sen, finns det nån åldersgräns för ridläger? Jag har aldrig varit på ett och till året är jag 18 men hade varit kul att testa en gång men man kanske är för gammal då? 
Det är nog kul att ha med sig till sin lägerponny, dit jag åker måste man dock ha med sig grimskaft.
Man blir aldrig för gammal för ridläger! :
- http://www.megasus.se/
- http://www.bellen.se/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=43
- http://www.rocklosa.com/vuxen.shtml
Ingen aning om vad jag länkade till nu, men massor finns det iaf :) Googla och kolla på olika forum, kanske här? Så hittar du nog något!
#4 Det finns ungdom- och vuxenridlägerläger och annat.
#3 tack för tipsen! :)
DEt finns ridläger och så för vuxna man måste bara leta runt
SJälv ska jag p åmin ridkolas ridläger Toleryds ridskola och detta är mitt första ridläger på Toleryd och jag tycker att det är kul att ha egna grimmor och schabrak osv då det blir mer personligt med hästen liksom har tex köpt lite grejer som kommer att matcha min ponnys (ridskolans/min läger ponny)färg
Mvh Emma Tange
Förresten, vart ska alla åka? =)
#8 Har varit på www.sjois.se tre år nu, 10 dagar de senaste åren, värt varenda öre, på midsommar är vi ett gäng (från hela sverige) som kommer tillbaka år efter år :)
Efter att ha åkt på ridläger sedan 2004 så har jag insett att jag alltid packar med mig för mycket grejjer som jag bara måste packa upp igen när jag kommer hem x) jag tar med det nödvändigaste (d.v.s kläder för alla väder, hygienprodukter, pengar och stallkläder typ). När jag hade med mig ponnyn ett par år så var det hennes ryktlåda och utrustning och ett par extraschabrak som följde med. Ska på mitt sista ridläger i år (blir 18) och det känns lite sorgligt. :P Men jag åker med jämnåriga så jag behöver iaf inte oroa mig för att alla andra ska vara yngre. ^^
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
#9 Ska till Sjöis i år :-)
#11 Hur långt? Tio dagar är tom förkort när man är på det stället ;)!
hade verkligen velat åka dit alla älskar det som varit där men har inte råd :'(
Mvh Emma Tange
#13 Det är dyrt, men värt det faktist. Jag ska nästa år betala hälften själv eftersom dom isåfall betalar transport av ponnyn dit, men man kan ha råd med allt, bara man vill!
men jag är 13 med en lille bror och en stora syster så ekonomin är inte den bästa kanske om några år
Mvh Emma Tange
#12 8 dagar. Och jag håller med dig, det är kort x)
oj råkade skriva att jag är 13 me nmjag har precis fyllt 14 haha ^^
Mvh Emma Tange
#16 Har du varit där innan?
#18 Aa, var där förra året! Bästa ridlägret jag varit på, fast när jag blir 18 blir det väl vuxenläger antar jag.
#19 Då förstår du vad jag menar! Sjöis is magic.. Men du är väl bara 16 nu va? :)
#20 joo, så jag kan vara där nästa år också. ;) fast förra året var det en i vår stuga som var 20, fast hon var kort så det gick bra ändå.
#21 Det är oftast folk som varit där innan, men lägret är för undommar, sällan dem gör undantag :)
Men det är så kul med midsommar för Henning, Bell och alla ledare känner verkligen igen "oss", eftersom vi är där längst och sånt, dett kul ^^