CBA.....samt övriga!!!!

Kanon fin!!
Vilken uppfödare är det….stam….vad heter han ??
Han var jätte fin, verkligen…..vad har ni tänkt ha honom till ?
Ser ut att vara en stark liten krabat 
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Gud vilken fin liten kille !! ser mycket pigg och livlig ut ,vad är det för ras.
Det är en liten arabkille!!! Jag ska ju inte ha stor hingst… har vi ju sagt men!!!!! Tyckte att han var så fin!! Han kommer att gå som ridhäst…Akademiskt/distans.. vet att det som amatör är svårt att få bra resultat i ringen men visas ska han isådana fall!!! Så om det går vägen så får han träffa flickor!!
Men inget är bestämt!!!
Han är e: Kaiser samt Ramses på mödernet!! Stammen är inte helt fel! Det blir lite Aswan långt bak hos båda samt liten skvätt Rosseau.. ingen nära linjeavel utan långt långt bak..
Fast vi skulle ju inte ha hingst…
Jo, jag har förstått att de är bra!! Då min lilla har gammelpolsk stam så är det ju mkt bra med en skvätt egyptiskt! Jag satt till sent in på natten igår för att kartlägga lite avelshingstar… Det var svårare än vad jag trott!
Jag vill även att hingsten som används ska ha goda resultat på avelsvärderingen, minst 38 poäng. Samt även guld på utställning.. Gärna över 150.. Det återstod inte så himla många då!!
Det blir ju dax med betäckning nu i vår.. så jag kikar på både arab och PRE hingst.. Jag har lutat lite åt Zagal, han är mkt fin!!
det var en mycket fin fölunge det där!

Har du ingen bild från sidan där den står still? Ser ju trevlig ut men det är svårt att bedöma vinklar på dessa bilder och föl är svåra nog att bedöma som det är
Naaaw, va söööt :)

Sååå söt
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag har ji inte ngn bra bild ifrån sidan… tyvärr… vi hoppas på nyare bilder i nästa vecka så då kommer jag sätta in dem! Han är nu 9 månader s¨å då kan vi kanske se lite bättre!!
Sen får vi se om vi kommer iväg för att kolla på honom!
Jättesöt liten häst!
Stammen är fin, Kaiser har ju sina framgångar i utställningsringen att skryta om. Jag tycker han är otroligt fin. Här kan du läsa mer om Kaiser http://www.tarenasarabstuteri.com/
Ramses är en av de bästa hingstarna som funnits i svensk avel tycker jag. Han återfinns i många goda tävlingshästars stam, och blev 24 år gammal. Mer om honom kan du läsa här http://www.angelfire.com/nb/arabianstud/
Hälsn Camilla Nordström
Va kul!!! Jag var inne och kikade på stammen och jag såg att Ramses förekom hos flera hästar på distanslistan!

Neywaz- har du klurat ut det än 

Wanilj- Om det är nått du undrar om distans så är Camilla rätt person att prata med likaså hingstar !!
Mvh CBA
CBA - jodå, klurade precis ut det ;) haha

Nå, vad tycker du so far ??
Ja det ser trevligt ut men det finns inget distansforum! :o Finns det nåt ställe här där man kan prata som en "chatt" ?

Vi är ju några som efterfrågat en chatt funktion. Men vet inte hur det är om det är genomförbart.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Jag ska undersöka saken om distansforumet…
Någon direkt chatt finns inte!
Har du lagt till mig bland dina favoriter nu 
Förresten angående stammen på hästen det frågas om.
Medalj, som är Kaisers pappa är en av endast 8 stycken hingstar i världen som fått tre stjärnor i ECAHOs världsrankingsystem. Poängen räknas ut från resultaten från utställningar. Han är således också den enda svenska hingst som har tre stjärnor.
Medalj själv är en vacker hingst, men som jag hört hade ett lite vasst temperament, men det är inte säkert det stämmer. Något som däremot stämmer är att han har ganska tunn man och svans, något som jag återfunnit även på flera av hans avkommor. Kaiser är en trevlig hingst, bra exteriör och lynne, men med lite sämre galopp.
Nej har inte kommit på hur man gör än… Men har du kollat upp länkarna du fick ;) Känns som om detta blir lite off topic så kanske man kan prata nån annastans? ;)

Ta upp min sida…antingen klickar du på "kontakta" eller så skriver du i gästboken…

Fölet var jättegulligt!
Sött med en "guldhov" också!!! 

Hur kommer det sig att vissa hästar får "guldhov" ? Tror det är första gången jag reagerat på att en häst har fått en sådan. Vad beror det på, är det vanligt. Kanske bara är jag som missat de hästarna.
Audiatur et altera pars

Vad är guldhov? Menar ni att 3 är svarta och en är vit eller?

#27 det är för att hästen har strumpa och då blir hoven gul/vit

Jo det vet jag att hoven blir vit då. Men jag har aldrig hört ordet guldhov.

Jag hängde bara på #25s benämning, trodde ni andra skulle förstå bättre då. fniss
Audiatur et altera pars