Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 512 ggr
Linda
0

Ringa på annonser..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh jag börjar tröttna..

-Jag som oftast ser mig själv som trevlig och pratglad särskilt när det gäller mina hästar men nu börjar det bli jobbigt.

Vi har bla en häst på färsäljning (prisklass 30.000:-) hit ringer det alla möjliga, vissa verkar tro att de kan komma ner från Norrland nu med en gång med trailern, andra kommer och provrider och bestämmer sig vi andas ut och tycker att de verkar jätte bra.

-Men när jag tålmodigt (andra gången nu) väntar på att de ska ringa upp efter att de skulle boka bes. på kliniken ringer de aldrig upp utan mailar världens bortförklaring..

Det andra är att vi haft oturen med att medryttare som oförklarigt slutat och nu har vi satt upp annons.

-Vi diskuterade det att vi ska vara klara med allt redan  i telefonen så att vi slipper bara ha gratisvisningar alla helger framöver..

-Berättar att det är 2km man får gå från bussen, att stallet är litet men välskött absolut inget storhäststall dvs med 30 boxar spring och stök inte och att hästarna "väljer" sina medryttare själva dvs båda är mkt personliga och har sina egenheter och det vill jag påpeka i telefonen redan..

Och att de måste minst vara över 15 år osv..

-Ändå lyckas jag alltid få¨hit allt annat änn vad de berättat innan och att de inte passar ihop och se deras min att de ändå kommer tröttna snart eftersom det är 2 km att gå från bussen mm

-Varför ödsla vår dyrbara tid och boka upp helgerna?

Nä ärlighet tack nästa gång ni ringer på någon av mina annonser och skriver jag att jag vill att de ska ha god ridvana och vara ambitiösa betyder inte det 2 år på ridskola.

-Tyvärr..Min tid är för upptagen..

Vänligen Linda

Linda
0

gejsa
0

Vem har slutat? Hon på soya eller?

Ja, det är jobbigt när ens medryttare bara kommer och rider några ggr och sedan är det inget mer. Om inte för ens själv så är det jobbigt för hästen tycker jag. Många hästar är ju enmanshästar.

Texas
0

Åh vilken jobbig situation….Hoppas det ordnar sig!

Eve
0

Vad jobbigt. Jag är villig att ställa upp och hjälpa dig, det vet du :) Även fast jag inte aksnke kan komma ut mer än två helger i månaden eftersom att jag har kvällsfodring varannan lördag.. Men jag finns här :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Linda
0

#4 Vad du e rar.

Linda
0

#2 Jo Soyas medryttare som var så jätte bra, jätte tråkigt eftersom det är som du säger vissa hästar är ju enmanshästar.

mvh Linda

jo
0

Ojo !! jag känner verkligen med dig Linda , har ju som sagt haft samma problem, folk som kommer och skall provrida sedan är dom inte alls intresserade, verkar många ggr som om dom bara är ute för att få rida lite, men ge inte upp !! vipps så har du fått tag i någon seriös, det har ialla fall jag efter enträget letande.

CejCej
0

Det finns ju hur måånga som helst som inte drömmer om annat än medryttarhäst. tyvärr så är det svårt att hitta dom, och hitta dom RÄTTA personerna..
Jag hade sån tur när jag fick dessa, och nu när jag har dom har jag vid tre tillfällen blivit erbjuden att bli medryttare på andra hästarFörvånad  Åk till en ridskola å kolla efter vettiga tjejerGlad

CejCej
0

med dessa menar jag mina medryttarhästar så ni fattarSkrattande

Faxlin
0

Låter jättejobbit Linda. Förstår att du börjar ledsna på folk. Men försök att hålla ut, det finns någon bra där bakom hörnet. Synd att du bor så långt bort, annars hade jag gärna hjälpt dig.

Kramar

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linda
0

Tack!

-Jo det är det att man blir så trött på att hela helger går åt att visa dem.

-Det löser sig nog och jag hinner ju med dem men visst är det mysigt med lite mer liv och rörelse i stallet och tycker lite synd om Louise i stallet som alltid får rida ut själv eftersom jag rider så udda tider dvs sent på kvällen,eller tidigt på morgonen eller mitt på dagen..

-Och så vill man ju att de ska användas..-Här har man stallet fullt med fina, ridbara och friska hästar som bara längtar efter ryttare som pysslar lite extra.

mvh Linda

bebbe
0

Jag har oxå erfarenhet av knepiga frågor om mina annonser, t.ex om jag annonserar ut ett föl så är det inte ovanligt om man frågar om det ingår utrustning, vad menar folk att ett litet föl ska ha för någon utrustning???  en grimma följer ju alltid med en häst och det räknar jag inte som utrustning.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Linda
0

-Ja det har jag också varit med om.

gejsa
0

Ja du Linda. Jag känner likadant. Tänk om man kunde hitta någon driftig medryttare som vill rida ut så mycket att man t o m måste bromsa dom. När man har helt friska hästar här som många ggr får stå mitt i veckan. Helt otroligt!

Linda
0

Ja jag har svårt att förstå det faktist..

-När man själv var liten/yngre/fortfarande..

-Så gick man kilometrar bara för att få andas häst..

Tänk om man hittade en distans intresserad så man visste att de fick ordenklig motion..Tänk att hitta en medryttare som CBA..

gejsa
0

Jo, som ville rida jämt. (drömmer)

Jag var likadan jag t o m liftade när jag var 12-13 år för att komma till ett stall långt ut på landet. Bara för att hänga över staketet och klappa hästarna. Skrattande

Linda
0

Ja men det kanske e så att det är vi som e konstiga..Och har kvar vårt intresse?!

Kiara
0

#14 Nej det är ingen hitt, de blev mina riddagar som blev hästens vilodagar, så nu har jag inte fler hästar än att det är roligt att rida dom och att jag har tid med dom.

gejsa
0

Nej, det är väl inget konstigt i det eg. Fast å ena sidan var jag själv medryttare en kort tid innan jag köpte Gejsa. En del har ju slutat här för att köpa egna hästar. Varför slutade hon på Soya?

Nej, nu måste jag i säng. Ska till en bassäng i morgon bitti och göra vattengymnastik. Har inte gjort det på över 18 år nu. Ska pröva det igen och se om det känns bra.

Natti natti alla.

Linda
0

Berättar i morgon sängen hägrar även för mig..

-Lycka till i morron.

gejsa
0

Oki! natti natti

Tack för det.

Faxlin
0

Jag lär hålla med om att det verkar som om det intresset en annan hade när man var ung inte finns hos många idag. Själv var jag skötare på en nordis när jag var liten och jag gick lite över tre kilometer flera gånger per dag till henne. Den enda gång jag fick skjutts var en julafton och så en gång när jag hävdade att jag skulle dit trots 39 graders feber. Inte skulle min sköthäst bli lidande föratt jag var sjuk inte. Nej, lite mer sådan anda eftersträvas. även om de inte behöver vara fullt lika tokiga som migSkrattande

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[slo]
0

gejsa och Linda, varför ska ni bo så långt bort?! Jag klättrar snart på väggarna om jag inte hittar något vettigt att rida på :P

gejsa
0

Ja, det är verkligen synd att det inte bor några i närheten som är så intresserad av att rida.

Linda
0

#23 Vadå det e ju ni som bor långt bort jag bor ju nära ju..

[slo]
0

Haha, jo… Så kanske det är :P Men hur det än är så har vi problem :/

//Jonas

Kiara
0

Nej, nej slo bor nära det tycker jagSkrattande Du kanske vill hjälpa mig med inridningen av min tiger eller är du för lång för en maxad DFundersam

[slo]
0

Hehe, jag är 180 ungefär, väger knappa 70… Så du bestämmer :P Kungälv, det är typ 6-7 mil ju, på gränsen faktiskt…

CarCar
0

Haha^^ Du kommer knappt överens med min knabbis, men det kan bli kul:) Jag hänger med som sällskapGlad

[slo]
0

När den inte bockar eller försöker äta upp mig är den ganska söt :)

LinneaG
0

Va sugen man blir på rida när man ser bilden på Louise o Soya!

Linda
0

Ja hon är ju så snäll att rida så henne kan du ju komma och rida.

Ha det gott!

LinneaG
0

Jo, hon är verkligen en kul häst att rida!
Det var kul när du hoppa höjdhopp =)

Linda
0

-Tysst berätta inte för någon om mina tokiga idèer ha,ha hur högt hoppade vi med bara en bom högst upp var det va?

LinneaG
0

Hehe, jo det var det. Skulle haft kamera med oss!

Lite högre…lite högre…bara ett hopp till…

Kiara
0

#28 O, nej, han bockar inte han i följer ras standarden och står på bakbenen. Han kan snart göra det på kommandoHemlis

CBA
0

#15 Linda- Oh tack så mycket för den fina komplimangen Generad

Kram CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Sandra
0

Tråkigt Linda att du inte hittar någon seriös medryttare =/ Och ännu tråkigare att du bor så pass långt ifrån (även om det inte är halva sverige i avstånd men ändå)

Det där med att man ånker iväg till stallet även fast man kanske inte borde… jag gjorde en sån grej igår… kan man väl säga. Jag höll på att tuppa av på hästryggen för att jag hade så ont i skallen. Men sånt händer… Bara för att jag har ont så ska väl inte hästen behöva stå. Kanske om jag bryter foten… men det får jag funta på om det händer =)