Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 2873 ggr
Tezzy
0

ist för linda?

En lite fundering då min häst gärna klär av sig lindorna i hagen/boxen. Kan dessa användas någelunda ist för lindor i hagen vid svullnad som måste lindas?

ThunderClap
0

Det där är arbetsskydd, inte stallbandage. Finns färdiga snabbandage på hööks med. Jag har de som kostar 350kr ifrån hööks, sitter faktiskt riktigt bra (stadigare än både gamla och nya versionen BoT som han redan hunnit äta upp varsit par utav…)!

Jag skulle inte vilja ha på de skydden under hela tiden i hagen eller under natten då de andas för dåligt och jag är tveksam till om de ger rätt sorts stöd och värme, finns andra skydd att köpa som är bätte för båda ändamålen.

Måste du ha lindat även i hagen? Vad för typ utav skada har du som måste vara lindat dygnet runt?

kaka1234567
0

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Tusen
0

Tycker du ska vara sparsam med att linda din hästs ben när den går i hagen. Nu när det är så varmt kan den t.o.m. få svamp eller sår under lindorna. Om det inte är ett måste så linda den enbart när den står inne. Det heter ju stallbandage, som sagt.Flört

Tusen
0

Av vilken anledning är din häst svullen om benen? Om du vill ha ner en vanlig svullnad så kan du använda kyllera. En vit lera man smetar på och som kyler benet så länge det torkar. När det torkat faller den mesta leran av och det sista kan man lätt borsta bort.