Sommarhage
jag börjar bli lite less på att vi ska byta hage hela *pip* tiden för att betet inte räcker. Jag har Jobb så gott som hela sommaren ovh Hinner inte vara med och bygga hage varrannan vecka och om jag inte är med så kommer inte min häst få gå på bete?
Och jag märker på min häst att hon absolut inte trivs med att vara på olika ställen hela tiden! Innan hon vant sig vid ett så ska hon till ett annat, De kan inte vara speciellt nyttigt va?
Nääfy, nu är jag less men va ska man göra? Jag kan inte byta stall just för tillfället eftersom min ekonomi inte räcker till för ett dyrare stall.
Åhh detta är skit just nu, allt känns bajs. Förlåt för att jag klagar men var bara tvungen att skriva av mig…
Men står inte hagarna kvar till nästa år då? Måste ni bygga nya hagar varje år?
Om gräset är slut är det väl taskigt att låta h'ästarna gå kvar på ett bete som inte räcker till? Eller byter dom hage fastän det finns bra med bete kvar?
Våra har precis idag bytt hage från en hage de har gått i sedan 1 juni. Gräset är slut helt enkelt. Nu kommer de att gå i två-tre olika hagar från mitten av Juli beroende på hur betet ser ut då. En del behöver mer att äta än andra.
#1 Joo men det förstår jag oxå men vi har redan haft 5 olika hagar, i morgon (Eller senare idag) ska vi bygga våran sjätte. och det är just för att det tar slut bete i alla hagar.
Om jag förtått dig rätt så tycker du att hagarna är för små eftersom ni måste byta hage så ofta. Är det så? Står inte hagarna kvar till nästa år?
nja egentligen är dom inte för små eftersom det bara är 3 hästar som går i dom (Vi har allts delat en stor hage på två varje gång). Nej. det finns bara stolpar kvar till en hage. Dock är detta första året jag står i detta stall så jag vet inte hur det var förra året.
#4 Flyttar man runt stolparna då för varje hage man bygger? det går ju att köåa fler stolp också.

Eftersom jag inte vill ha feta hästar bytter jag hagar väldigt tätt också, det är så det är att var hästägare. Nu låter jag stolparna stå kvar normalt på några ställen så tar jag bort stolparna när hästarna inte betar. 1/3 av stolparna flyttas runt hos oss.
Vill man inte ta det jobbet eller så får man hyra in sig färdigstänslat (och betala för det) men att starta med maxbete det är inte bra utan man byter efter som under sommaren