Tvätta bett i diskmaskinen?
Jag ska sälja lite bett och vill då att de ska vara så rena som möjligt. så jag funderar om det skulle fungera om man lägger in de i diskmaskinen. Någon som har testat det :P
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Jag tror säkert det fungerar bra ^^
Men om jag var du så skulle jag efter maskindisken skölja av dem en extra gång bara (om något ligger lite tokigt så kanske de inte blir skäljda från diskmedel ordentligt.
Men har du inte jätte många bett så brukar de gå väldigt enkelt att bara ta ordentligt varmt vatten (kranvatten) och lägga ner betten i några minuter så lossnar nästan allt i.af.
Hakuna matata!
a det har jag tänkt :P har inte så många bett som ska säljas utan det vara bara något som jag kom på xD
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Kan även vara bra att koka dom, då kan man vara till 100 procent säker på att det inte finns några bakterier kvar. :)

koka dem med lite diskmedel så blir de säkert jättefina!

smart :)

Koka dem i en del ättika och nio delar vatten, då försvinner garanterat all smuts och eventuella pålagringar. Skölj ordentligt efteråt, tror att det kanske är naturligare än diskmedel. ??
Har kokat plast i denna lösningen nu på morgonen (i syfte att disinfektera) och det är garanterat rent!
:D det var ett bra tips :D

Har ett regntäcke som behöver tvättas. Men det är fleecat, går det tvätta i maskin endå?
#8 - det funkar utmärkt att tvätta fleece i maskin 
Angående betten så har jag tidigare vid något tillfälle kört dem i diskmaskinen. Jag har placerat dem på övre hyllan och kört en vanlig disk. Sen har jag sköljt en gång extra efteråt. Minns inte hur resultatet blev.
Jag tycker det är bättre att koka betten i vanligt vatten, de blir jättefina.
#10 - maskindisken kan ha en poäng på bett som blivit lite oxiderade eller matta på ytan, maskindiskmedlet är aningen frätande och ger en polerad effekt som vanligt vatten inte har.