Väger grovfodret?
Väger du upp grovfodret (hö eller hösilage) eller slänger du bara in så mkt du tror det ska vara?
Jag har ALLTID vägt upp höet, i hönäten i gamla stallet. I nuvarande stall väger inte stallägarna upp hö eller hösilage, utan bara slänger in på måfå.

Jag väger alltid hö resp hösilage. Men det är ju också orsaken till att jag gör foderstater. Och vi köper in hö tillsammans mina inackorderingar och jag. Då kan ju varken jag eller dom ta för mycket av det. För då räcker det ju inte till våren.
Har börjat väga Lyriks middag, så han får rätt mängd 1 mål iaf. Ska ha 5 kg hö, inte alltid det stämmer…

väger också…..
Jag väger.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Väger oftast
Har jag bråttom så brukar det bli att jag bara slänger i nått och "väger med handen"..

jag väger alltid det:)

Höet väger jag inte utan tar en rejäl hög på kvällen. Under dagen har de en silagebal i hagen att tugga på.
Krafftfodret ger jag i en liters burk.

I stallet jag har mina hästar i nu så har dom fri tillgång på ensilage. Eftersom det är lösdrift så äter dom ju dygnet runt! Både Casper å Jenneka har blivit lite för runda så därför brukar jag ta in dom ibland över nätterna så dom bara får äta lite hö då!

Väger alltid!

nops jag väger inte, oskar har ett proppfullt hönät och brago får några klyftor hö…
Förr gjorde jag det aldrig men sen köpte jag mig en våg o nu väger jag väl oftast. Mäter alltid upp havre o betfor.

Väger alltid….

Väger inte, men dom får så mkt att det finns kvar när det är tid för nästa giva
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Väger inte,dom har fri tillgång ute o sen när dom kommer in på kvällen får dom kanske runt3-4 kg var,finns jämt kvar på morgonen
ja behöver int väga man vet ju ungefär hur mkt dom ska ha d ä int svårt..
Absolut!
Även om jag inte har analys på mitt hö så har jag ju kommit fram till att den mängd hö min häst får är lagom till honom och då vill jag ju vara säker på att han verkligen får rätt mängd.
De andra i stallet väger inte utan litar på sin egen "förmåga" att känna hur mycket hö det är. Ha ha säger jag
! Vi kollade en gång och då vart det alldeles för lite.

Väger bara för att va säker, men brukar bli den vikten dom ska ha dirket ^^
Väger alltid. Sen kanske jag inte är så himla noga om det är ett halvt kilo för mycket eller för lite.
Nope, vi väger inte. Dom har nästan fri tillgång…

Jag väger inte, våra balar, och klyftorna i dom, har varit väldigt jämnstora så jag kör på måfå. Casanova har det ju varit väldigt noga med maten eftersom han var undernärd när jag fick honom, men när det gäller höet har han i stort sett fri tillgång och efter 1 år behöver han fortfarande det. Han kan inte äta sig tjock så lätt och behöver maten för att kunna muskla sig ännu mer. Men snart är han normalmusklad :D
Skickar med en bild som han såg ut när jag provred honom, blir lite gråtfärdig.. (och jag vet jag sitter helt cp, tittar ner, sträcker inte på mig och benen för långt fram..)

Har aldrig vägt grovfodret och nu får mina hästar på fri tillgång.
Väger på en vååg xD
jag väger ALLTID höet. dels vill jag veta att hästarna får lika mycket hö varje dag. Sen betalar jag höet per kilo.
Vi väger aldrig höet(har ingen analys på det, så det skulle väl inte vara så mycket mening) Däremot så får de ungefär lika mycket hö vid varje utfodring då vi packar i höet i en balja (typ)

Väger aldrig hö:t
Jag väger alltid…

Väger inte, hon får så mkt hon orkar nu när det är kallt! Sen blir det fri tillgång!