Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2734 ggr
jackiejohn
0

Planer i sommar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu vill jag veta vad alla har för planer för er och era hästar under sommaren 2010! Skrattande 

För mig blir det mycket, mycket häst…har inget annat att dränka sorgen i just nu.

Har ju en ny häst som måste tränas stenhårt så hon slutar löpa intervaller utan tillåtelse när man rider! Den andra fröken ska ridas och hållas i god kondition bara…kanse börja hoppa med henne oxå! Shettisen ska sätta i sulky och tränas både i kondition och för att sluta upp med dumheterna han har börjat med nu det senate Glad

3 Hästar helt själv att pyssla med så man slippe tänka allt för mycket är väl perfekt? Cool

Alma-G
0

Jag får hem min ponny v 28, eller hem och hem, flyttar honom till min box i privatstallet från ridskolan! Så nu är det dressyrsadel vi provar ut, ska börja fixa med boxen, köpa in lite restrerande utrustning =)

emeliekarlssoonn
0

Har idag haft ute en som har behandlat Rappe med hjälp av ett datorprogram som hon går in med i hjärnan (med elektriska impulser) och kan då checka av så gott som precis allting i hästens kropp, så som muskler, skelett, körtlar osv. Hon gör det även på människor och hundar. Riktigt spännande.
 Kolla in hennes hemsida: http://www.evaferm.com/

Ska rida nu i helgen, sen åker jag till en polare i Tingsryd en vecka. Efter det blir det hårdträning fram till ridtravarkursen i Linköping vi ska vara med på den 6-8 augusti.
 Den 2:a augusti är det en behandling inbokad igen. :)

Ja, sen hinner jag inte med mycket mer. Eller jo, jag börjar skolan den 24:e augusti så det finns tid över. ;D

Lorita
0

Jag ska få lite mer framåtbjudning i Ametist, och fortsätta hans utbildning

Karisma ska köras in och ställas ut (premieras) i höst

Jag har precis fixat igång lite ridverksamhet så den kommer ta rätt mycket tid också ska vi ta ner skog och göra tre nya hagar där till hästarna, tillståndet har just kommit.

Vi har även pratat om att renovera hästsläpet.

Jag ska fixa till så jag får en liten körslinga som jag kan köra karisma så jag slipper att ge mig ut i trafiken i början.

Det var nog allt, nej föresten tre nya bommar att binda hästarna vid ska det också bli Skrattande

Det är bara Kahlúa som jag inte har några planer med mer än att borta och pyssla med.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

NettanLindholm
0

Eftersom min häst är skadad nu och kommer att vila från ridning hela sommaren så är det mest pyssel med henne och lite transportträning och liknande. Bara mysstunder typ :)

I mitten på juli åker jag dock ner till ett stall i Ungern i sex veckor och ska jobba där. Blir myycket häst då det nästan endast är ridning som gäller med ca 5 hästar/dag. Är ett stall med 150 hästar, så finns lite grann att göra ! Så rätt mycket häst ändå för min del blir det.

Aribigga
0

Jag har som mål att försöka hålla nere James mage och hans kondition den här sommaren, i alla fall i tre veckor till. Sedan slutar min semester och då ska han nog få gå i bushagen på bete ett tag.

lurvponnyn.vimeddjur.se

JoyBysen
0

Jag hade mycket planer för hela sommaren, viktiga tävlingar, träningsläger för Peter Ericsson och Anna Hassö bla. träna så min ponny blir perfekt i musklerna, traggla dressyr, trimma hoppningen. Ja allt man kan tänka sig.

Men. Så tyckte jag att han inte ville hoppa riktigt på tävlingen i söndags, så veterinären kom i tisdags. Hon såg på böjprovet att han var halt på frambenen, och misstänkte kotledsinflammation. Och hon sa minst sex veckor vila.
Så vi var på kliniken igår, och då röntgade de och såg att han hade lite på båda frambenen, men att det kanske räckte med att få sprutorna då igår, och sen bara vila i två veckor!

Vi ska tillbaka den femtonde juli och se om det läkt. Hoppas verkligen det!

Så nu får jag pyssla med honom i stallet, banta shettisen, och försöka få ordning på unghästen som ska säljas.

[Folee]
0

jag ska kunna rida ut utan skarpare bett. han ska inte va hård i munnen! men det är mest jag som ska tränna :)