Läskigt!
Idag red jag en tur till ridhuset och tränade, allt gick superbra o hästen var så duktig o fin. Därför blev jag förvånad när hon på hemvägen inte kunde slappna av i skritten, utan hon nästan taktade och kändes allmänt konstig. Jag satt av för att leda henne sista biten hem o då såg jag att ena bakbenet var helt mörktrött av blod:O jag blev livrädd men kunde inte kolla det direkt eftersom hon stod och stampade o inte kunde stå stilla! När jag kom hem och skulle tvätta bort blodet hade vattnet frusit i stallet!!! skitjobbigt! Tillslut gick det bra iaf, det var bara en liten 'reva' och det hade slutat blöda när vi var i stallet,tvättade med koksalt, la omslag o lindade. Men läskigt var de iaf när jag upptäckte blodet - man tror ju alltid det värsta!! usch!

Usch vad hade hänt då. Vet du det?
antar att det hade kommit in en vass kvist innaför benskyddet, så risken finns ju att det är ett sticksår som inte märks förrän om ett par dagar. Kollade henne nyss och det ser jättefint ut nu iaf så det är nu ok!:)
antar att det hade kommit in en vass kvist innaför benskyddet, så risken finns ju att det är ett sticksår som inte märks förrän om ett par dagar. Kollade henne nyss och det ser jättefint ut nu iaf så det är nog ok!:)

Ok! Ja, det är just därför jag inte använder benskydd. Min fick ofta sand innanför och fick skav av det. Fula sår.