Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 590 ggr
shirley
0

vad?

vad tycker ni man kan ta för ett nyinridet varmblodssto 4år, ej inkörd??? nyfiken….

Snuttan2
0

Betyder varmblod varmblodstravare?

Hur är hon bygd?

Har hon bra ridhäst steg?

Maja
0

Beror ju självklart på stammen.. :) Men tyvärr så är det ju så att många varmblod säljs väldigt billigt - det går att få en häst utan fel för några tusenlappar.. Men kanske runt 5-7000? :) Har egentligen ingen aning, men någon sådant tror jag.. :)

shirley
0

bra ridhäststeg därav ridhäst, ja varmblodigtravare…. kan ej stammen i huvudet å mor å far kanske inte säger mkt…. ska kolla läget där ;-) kan ej mammans fullständiga namn….
men har stammen betydelse även som ridhäst när de travare?
ja de e klart ha man lite koll      *hi hi*

Maja
0

#3 - Om det är fina föräldrar och det är ett sto så går det kanske att avla på? ;) Haha.. Ingen aning du.. :P

shirley
0

#4 inte jag också *hi hi*

Snuttan2
0

Fast om hon ska säljas som ridhäst spelar stammen absolut ingen roll väll, skulle inte tro det iallafall…

Fast hur bra ridhäststeg :p  ?

shirley
0

#6 vet inte än om vi säger så *hi hi*

Maja
0

#6 - Nu kan jag egentligen ingenting om varmblod.. Men om hingsten är en sådan där suuuuperfin hingst som alla skulle vilja betäcka sitt sto med så lär väl priset öka? ;) Stoet som säljs har ju alltså fina gener och kan användas inom aveln.. ;) *filosoferar* ;D

Snuttan2
0

Man skulle säkert kunna uttnyttja det Juve beskriver (bra stam) för att få ut mer pengar för stoet, men egentligen är det ju rätt dumt, ett sådant sto borde ju inte användas i avel, eftersom hon inte prestrerat något alls på banan själv, och just travhästar avlar man i stort sett enbart på prestation… Men vill man ha pengar så är det ju praktiskt… ;)

Jag skulle tro att efetrsom stoet gills som "oförstort" skulle man nog kunna få runt 10.000kr för henne om hon är snyggt bygd för att vara travhäst och ha trevligt steg. Är hon riktigt trevligt tror jag på 15.000:-.

Maja
0

#9 - Men eftersom hon inte är inkörd så vet man ju inte om hon är bra.. ;) Det kan ju vara så att hon skulle vara superbra på banan, men ingen vet om det.. ;)

Snuttan2
0

Fast om de valt att inte ens köra in henne borde det tyda på att hon var långt ifrån att hon dög för banan, att traven helt enkelt var så kass som travhäst… Gissar jag.

Maja
0

Joo.. Det kan ju stämma, men vem vet? ;) Hahaha.. Usch, nej.. Jag förstör tråden.. ;)

Rita-S
0

Nyinnridet varmblod? 5-10 000 skulle jag gissa, ser det är ungefär det dom ligger på ute bland hästannonserna

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

DojoKelder
0

Du funderar fortfarande så att det knakar på om du ska plocka hem henne eller??
Hoppas att du kommer fram till något bra! Du vet att jag gärna hjälper till om det är något..

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

beror helt och hållet på stammen. har hon en bra stam så kan det bli ett högt pris. du har alltid möjligheten att betäcka henne med en bra hingst och få ett föl som kan gå på banan.

hästen jag ville köpa var efter en av de bästa hingstarna som finns nu, toss out. de ville ha 20,000 för henne och det enbart pga hennes stam. hon kunde inte gå på banan för hennes ben höll inte för det. och att ge 20 laxar för en häst jag skulle rida på? nej, inte när det var en travare.

så, är det bra stam - räkna med högre pris.

men annars, nyinriden och okörd. jag hade inte gett mer än 7000:-

bubbelbubbel
0

där är ju bilden lisette ! den jag pratade om…
och dom var inte alls lika längre, bara i mitt huvud…

lisette
0

hihi ;D

PimTheGreat
0

fattar ingenting, men inte konstigt kanske