sjuk hovslagare!
Min häst har haft ont i ryggen från o till nu i vinter, inte mycket men litegran så hon har stått väldigt mycket. Förra veckan var hovslagaren där och han kände på ryggen och sa såhär:
ääh, det är inte så farligt hon hade mer ont förra gången jag var här. De flesta hästar har lite on i ryggen o dom rids o blabla. Det var kanske inte exakt det han sa men något sådant.
Men det jag reagerade på var "hon hade mer ont förra gången" säger man inte till ägare då?!
och jag frågade om jag kunde rida henne och han sa att det är inga som hälst problem… men man rider inte en häst som har ont i ryggen! inte jag iaf. så nu har min häst stått i en vecka och jag ska ringa vet i denna veckan.
vad tycer ni? jag tycker att det är hemskt!
// LINA

Ja, lite lustigt är det allt. Tänk att alla hovslagare vet och kan allt. Fast dom inte är skolade till sånt.
Det và mycket dum en måste jag säga ! kunde han som sagt va inte sagt till dig tidigare ??? men ang ryggen , täckar du ordentligt och även tar av lite vid varmare väder ? min pålla är mycket känslig för kylan och regn, om jag inte täckar vid olika väder omslag så får hon i ryggen bums, nu är ju detta en lite äldre halvblods dam, men än då det finns ju även andra raser som också kan vara känsliga för regn/kyla. Och som sagt, är din hovis utbildad.
Mild himmel !! hur har jag både stavat och skrivit mitt inlägg !!!!!!!!
hoppas att du förstår vad jag menar ?

#3 Jag tror att lite har med täcket o göra eftersom det kommer när det blir kallare. Jag har lite svårt för att hålla på att byta o dona med täcken för jag bor inte på gården och stallägaren tar varje morgon.
Idag hade hon ont så jag gick en runda med henne istället och när vi kom tillbaka hade hon inte alls ont?!
// Lina
min häst får också ont i ryggen om man inte har ordentligt med täcke på henne vid väder omslag…..
mvh anna
min häst har också haft ont, troligen pga kyla.
Ja där ser man !! våra små älsklingar är inte helt olika oss vad det gäller att klä sig rätt för att inte bli stel och få värk.