Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettstallet
Läst 3603 ggr
ebengtssson
0

vilka färger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi ska måla i stallet i år och jag sitter och funderar på vilka färger vi ska välja.

funderar på att ta vinrött ner och vitt uppe, men vad tycker ni? vi kan inte ha mörka färger för då blir det för mycket i stallet så ljusa men inte för ljusa ner :P

bilden är inte alls bra men hitta ingen annan…

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Elshira
0

Jag tror som du säger att vinrött blir väldigt fint. Vill du ha en färg som håller med stallmiljön lite mer så kan du ju ta en grå ton istället för kritvitt.

Grannen har grått på yttersidan och på den övre delen i boxarna, vinrött på nedre insida samt med svarta detaljer på galler/fönster osv. Väldigt snyggt!

Annars kan jag rekomendera färgen jag själv har - varmgult, men svarta detaljer. Det är en bra färg som håller med skiten men som ändå gör det ljust och behagligt utan att kännas "sterilt" ^^

Hakuna matata!

AnnaFagerell
0

Vinrött är jättefint! Äben en mild grön färg kan vara snyggt i stall, blir varmt. Blått blir kallt

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Zadeira
0

Vinrött är riktigt snyggt i stall. Jag är även förtjust i olivgrönt. Uppe tycker jag det är fint att ha en creme-vit, alltså inte kritvit utan en mildare vit.

ebengtssson
0

tack alla :D

#1 vi har svarta galler =) Ska se till att jag och pappa kommer bestämma överfägen, har lite olika åsikter där xP

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

viktoria91
0

vet ett stall där dte är vinrött i och det blev mörkt och murrigt, ingen färg jag skulle välja. Ljusgrått och vitt är fint och ljust=)

ebengtssson
0

men jag ska iaf fall ha vinrött nere och någon ljus färg uppe och sen har jag spån. Vad hade de i det stallet då? :S

satilaryttaren.se

viktoria91
0

vinrött nere och vitt uppe, sen hade vissa hästar spån o vissa halm. blev ändå mörkt och trist.

Lorita
0

Vinrött tycker jag låter snyggt, annars kan man ta en grå färg nere och en något ljusare grå uppe

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

ebengtssson
0

okej :S

satilaryttaren.se

lisette
0

jag har faktiskt köpt faluröd färg och ska ha det på boxväggarna + mellanvägg. lackera ovandelen av allt och sedan svarta detaljer till det.

ebengtssson
0

åh ta kort :D

satilaryttaren.se

Lorita
0

#10 smetar inte falurödfärg, jag ställde upp Ametist i en gästbox en fång och det fanns röda fält i bland hans vita med med svarta prickar. En ny färg alltså rödbottnad tiger.

Men faluröd är snyggt det ska vi måla paddock stolparna i tänkte jag.

Elshira
0

Det finns olika falufärger. Slamfärgen brukar färga av sig lite mindre (lutar man sig mot den blir man inte röd), men om en häst kliar sig blir de nog nästan garanterat röda i.af. Den "vanliga" rödfärgen är dock hopplös Obestämd

Hakuna matata!

lisette
0

#12 har inga ljusa hästar, så det syns inte.. ;)

ebengtssson
0

haha då ska jag inte ha faluröd x) då kommer fjordingen vara röd x)

satilaryttaren.se

Lorita
0

#14 det är fördelen med ljusa hästar man vet när dom är smutsiga Flört

ebengtssson
0

haha ja, men det kan vara en nackdel också, speciellt om de brukar ligga sig i bajset ist för den torra delen xD

satilaryttaren.se

Elshira
0

Är det traditionell Falu Rödfärg så kommer det garanterat synas på mörka hästar med. Det blir liksom ett rött puder kvar på dem xD

Men vi får hoppas du fått tag på e av de bättre varianterna ^^

Hakuna matata!

Lorita
0

Sen metar falu rödfärg även på kläder Tyst

lisette
0

#18 köpte på öb, det vr inte den riktiga falu färgen. men vi får väl se hur det ser ut sen när jag börajt måla :D

Elshira
0

#20 Måla bara på en liten yta - låt torka och gnugga dig mot det lite när det är helt torrt? ;)

Hakuna matata!

lisette
0

det har jag gjort och det kommer ytterst lite färg på handen. absolut inte så det stör.