Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 2329 ggr
[Nesslan]
0

Working Equitation

Tänkte kolla om det finns några här som håller på med WE?
Jag och min häst har tränat 3 gånger och det är verkligen jättekul. Hade varit kul att diskutera med andra intresserade!

Birke
0

Kan du berätta lite vad det är?

[Nesslan]
0

Det är en gren som är under prov hos Ridsportförbundet om jag inte minns fel. Info finns på workingequitation.se och ridsport.se.

Birke
0

#2 Tar mig en titt :)

[Kameran]
0

Jag ska träna för tränare i WE på onsdag för första gången! :) Tror det är en gren som passar mig och min ponny super bra. Det bästa är att det inte är någon åldersgräns på ponny! (jag är 19år)

Mangis
0

Jag är lite sugen, men Stella är bara tre ännu så vi väntar ett tag.

[Nesslan]
0

#4 Åh va kul, du får dela med dig av upplevelsen sen!

#5 I min grupp så har vi en 4årig tinker iallafall, och det fungerar bra. Man kan ju ta det mesta i skritt :)

Alma-G
0

Johanna N kom på en clinic till ridskolan, och jag och min kompis fick vara med och visa hur nybörjare gjorde =)

[Nesslan]
0

#7 Johanna är min dressyr och WE tränare! :)

Alma-G
0

#8 Några där jag ska stå har henne, dem älskar henne! Kanske ska pröva på henne någon gång.

[Nesslan]
0

#9 Det tycker jag att du ska, jag har iallafall haft många "aha-upplevelser" på hennes träningar!

Gojjan
0

Ja, We är jättekul! Har ni provat att rida med en lans mot en trätjur?

det är kul. Presseningen är en utmaning oxå. Det tog ett tag innan vi kom nära den…

viktoria91
0

WE verkar jätttekul, ska prova dte när dte går. pressening lär inte bli någon utmaning då hon själv går o ställer sig på den om hon får välja plus hom lärt några hästar att gå på den=P

Alma-G
0

Har fått rida med lans, men ponnyn jag hade är spörädd så fick inte fånga upp ringen, skulle aldrig funkat :p Men min kompis gjorde det. Jag tycker absolut grind är det roligaste!

[Nesslan]
0

Lans är kul, vi kan galoppera och hämta den, ta ringen och ställa ner den i galopp på en hand :) Pressening har vi aldrig haft på våra träningar, och har inte sett den med i TR. Vad är det för hinder? :)

Salish
0

Är inte det typ samma sak som trail?

[Nesslan]
0

Jag vet inte vad trail är, men det är väl en westerngren?

WE rids i tre moment, dressyr, teknik och speed. Så du som rider trail får gärna berätta om det är något liknande? Glad

Salish
0

Jag rider inte trail, men det är när man ska ta sig ienom en bana genom att gå mellan bommar, öppna grindar, gå över broar mm

Gojjan
0

Jo, jag tror det är rätt så likt men We e ju 3 moment.

Neiah
0

En rolig gren som blandar allt möjligt. Från hinder till att öppna en grind & göra galoppbyten. Älskar den grenen :) Passar dom flesta hästarna med & så finns det ju olika nivåer.

I vissa är det bara skritt & i andra bara galopp.