Working Equitation
Tänkte kolla om det finns några här som håller på med WE?
Jag och min häst har tränat 3 gånger och det är verkligen jättekul. Hade varit kul att diskutera med andra intresserade!

Kan du berätta lite vad det är?
Det är en gren som är under prov hos Ridsportförbundet om jag inte minns fel. Info finns på workingequitation.se och ridsport.se.

#2 Tar mig en titt :)
Jag ska träna för tränare i WE på onsdag för första gången! :) Tror det är en gren som passar mig och min ponny super bra. Det bästa är att det inte är någon åldersgräns på ponny! (jag är 19år)

Jag är lite sugen, men Stella är bara tre ännu så vi väntar ett tag.
#4 Åh va kul, du får dela med dig av upplevelsen sen!
#5 I min grupp så har vi en 4årig tinker iallafall, och det fungerar bra. Man kan ju ta det mesta i skritt :)
Johanna N kom på en clinic till ridskolan, och jag och min kompis fick vara med och visa hur nybörjare gjorde =)
#7 Johanna är min dressyr och WE tränare! :)
#8 Några där jag ska stå har henne, dem älskar henne! Kanske ska pröva på henne någon gång.
#9 Det tycker jag att du ska, jag har iallafall haft många "aha-upplevelser" på hennes träningar!
Ja, We är jättekul! Har ni provat att rida med en lans mot en trätjur?
det är kul. Presseningen är en utmaning oxå. Det tog ett tag innan vi kom nära den…

WE verkar jätttekul, ska prova dte när dte går. pressening lär inte bli någon utmaning då hon själv går o ställer sig på den om hon får välja plus hom lärt några hästar att gå på den=P
Har fått rida med lans, men ponnyn jag hade är spörädd så fick inte fånga upp ringen, skulle aldrig funkat :p Men min kompis gjorde det. Jag tycker absolut grind är det roligaste!
Lans är kul, vi kan galoppera och hämta den, ta ringen och ställa ner den i galopp på en hand :) Pressening har vi aldrig haft på våra träningar, och har inte sett den med i TR. Vad är det för hinder? :)
Är inte det typ samma sak som trail?
Jag vet inte vad trail är, men det är väl en westerngren?
WE rids i tre moment, dressyr, teknik och speed. Så du som rider trail får gärna berätta om det är något liknande? 
Jag rider inte trail, men det är när man ska ta sig ienom en bana genom att gå mellan bommar, öppna grindar, gå över broar mm
Jo, jag tror det är rätt så likt men We e ju 3 moment.
En rolig gren som blandar allt möjligt. Från hinder till att öppna en grind & göra galoppbyten. Älskar den grenen :) Passar dom flesta hästarna med & så finns det ju olika nivåer.
I vissa är det bara skritt & i andra bara galopp.