Är alla insnöade nu?
Inte mycket folk här i kväll. Har ni blivit insnöade och fått strömlöst allihop? *ler* Tycker synd om er isf. Ska nu gå och lägga mig i en varm säng. Ha det så gott. natti natti

Nejdå elen finns kvar här. men usch vad snö vi fått/får. För det ger sig då aldrig heller.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nej jag är inte heller insnöad, men har jobbat till ett i natt…. 
jag ska snart bege mig ut i vädret. fy attans säger jag bara…
Jopp! Här var det insnöat men med ström! Puh! Dock hittar inte plogbilarna hit så snabbt. Lågprioritet. ngn plogbil hade fastnat i grannbyn så försöker de ta loss nu. Gubben har jobbat natt så han sitter hos en släkting o väntar på att få fortsätta hem…inte kul alls.
Ska bara vara hemma idag. Tog ledigt för ungarna har sportlov, vilken tur.SKulle inte kört ut i detta vädret även om det plogats. Blåser ju igen direkt. "jag vill bo i öppna landskap" Härligt! men inte när det snöar. Dessa meterhöga driver som ligger på vägarna.

Lite insnöad.. bor mitt i stan men ändå kan jag inte ta mig fram på vägarna och vet därför inte hur jag ska kunna ta mig till stallet och morgonfodra hästarna. Går inga bussar och gå dit skulle ta alldeles förlång tid.. är lite mer än en mil dit..
här har det kommit 2 mm tror jag,hoppas inte det kommer mera nu

Hemma hos mig ser det ut ungefär som hos Bebbe en av våra bilar ser man dock inte längre, ensackars ford begraven under snön ( hehe sambons)

Ha, ha det var värst vad snö ni fick bebbe. Inget mer strömavbrott då?

#9# usch det låter inget bra. Inte fått frukost än dina hästar när klockan är så mycket. Hoppas du har varit där nu.
Här har det kommit 30cm och snöar för fullt än! Inte nåt strömavbrott än dock, och vi är inte insnöade. Ska iväg och ta in hästarna, rida, mocka och fodra sen också…
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#14# Ska du rida fast det är snöstorm? Här snöar det ingenting men är -8 grader och lite blåst. Vet inte om jag har lust att förfrysa min näsa i dag. *ler*
#15 Det är inte snöstorm, det snöar bara. Och Windy tycker det är skönt att få komma ut i alla väder, speciellt att få slippa Wilda någon timma.. :)

Här ser det typ ut som hos Bebbe ^^
Går o ta sig till stallet iaf, fast man får gå i bilarnas spår..
Blåser som tusan också ..

Jösses vad snö de har kommit neråt landet, vi fick bara ca 0,5dm snö i västra götaland (borås). Men de blåser kraftigt, men nu e solen äntligen framme 
Totalt insnöade trots att man är stadbo, eller ja, det går att ta sig runt i taden, men det gick inte alls att åka till jobb idag eftersom alla tågen var inställda. Chefen blev lite smått sur, men han om någon borde förstå eftersom stallet ligger mitt ute i ödemarken, en kilometer från tåget. När det inte går några tåg går det ju inte ens att ta sig dit om jag så ville det.

Ja, jag läser ju i Aftonbladet bl a hur ni har det där nere. Mycket bilar i dikena.

här har det bara kommit lite snö men det vill ju inte fastna på marken utan yr ju bara omkring eftersom det blåser rätt mkt.

Vi har inte heller fått så mycket snö nu. Bara några cm. Men vi hade ju snö innan.

ja här var det också snö innan, så nu kommer det inte alls gå att rida särskilt mkt för snön innan har en stenhård skare på sig och den nu är jättefin och så ser man inte vart det bara är fin snö och vart det är blandat….

snöar ingenting här, snöade väl lite igår, så vi har liite vitt på marken :p däremot blåser det väldigt mkt så det blir ju väldigt kallt :/
Vi fick väääärldens sladd på väg till stallet idag. Det är spårigt och blankis hela vägen och vi var typ några centimeter från att slira rakt ner i ett djupt snöfyllt dike… Usch, jag hatar bilar!
Tog oss iallafall fram och ridturen blev kall men rolig, hittade en gammal fotbollsplan mitt ute i skogen som var perfekt att rida barbacka på! Windy fick dock ha täcket på sig, det var riktigt kyligt… Inte mig emot, man får bättre grepp då tycker jag. :)
För övrigt är det väl ca 40cm snö här nu.

Vi har haft de lugnt här uppe i norr. Blåsten har kommit under dagen med annars lugnt