Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettdressyr
Läst 2028 ggr
gee-mini
0

Horsemanship

Hej , är det någon som kan ge bra tips om hur man får hästen att göra olika saker ? :)

som t.ex få den att ligga ned,

springa efter en i hagen m.m ,

Ja lite sånna saker :)

my-real-life
0

springa efter en i hagen är lätt du bara ber den att göra det men då krävs det att du är LEDARE över hästen :)

kaka1234567
0

Bara att gå in på Nh.ifokus finns gätte fina artiklar om trick träning mm. hästen måste lita på dig för att kunna göra något  som är så kompliserat. Vissa trick skypper hästens sickt och så måste lita mycket på mäniskan för att kunna utföra de.

Så de sju lekarna är en bra start där lär du hästen att lita på dig och lära den coola trick och utföranden som att få den gå i sidled henom att bara visa med kropen och veja lite med grimskaftet. de är mycket att lära inan man börjar träna trick träbning.

Vissa går på tvång som när man lär hästen bugga då tar de hoven drar den backot och har kanske också någon som puttar framifrån.

Villket är fel. Hästen ska villja utföra saker utan tvång och tryck och drag. denska lita på mäniskan som en bästa vän eller syskon

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

my-real-life
0

#2 precis som du säger .. inte tvång..

du ska vara ledaren och hästen  ska lite på dig till 100%

Zaphix
0

#2: Fast en av de sju lekarna handlar helt om tryck, att gå undan för tryck.

Jag lär in buga genom att ta upp hoven och trycka på bogen, fungerar bra..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

kaka1234567
0

#4.Tycker inte jag de sju lekarna är en anna fema. Och man(jag) trycker på ett annat sät. För när jag trycker med karrot sticken trycker jag lät och de kan man ju göra med buggningen.  Men jag föredrar Animali-3 s sätt att lära hästen buga.

Jag säger inte att något är fel bara att jag inte rekomendera de jag tar häldre tryck fria valet under trick träningar.

Och månka trycker inte bara på bogen utan drar i hoven backot så hästen tvingas att gå backot av obehag. Alla gör inte de men vissa vet inte exakt hur så de får ett resultat genom att dra i hästen.

man ska ta huven för att vissa hästen vad man vill och va som ett lätt stöd.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus