Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 2378 ggr
[vamir]
1

Sitter snett

Hej, skulle behöva lite tips nu. Det är nämligen såhär att jag har börjat sitta snett i sadel, hela sadeln blir sne pga hur jag sitter. Troligtvis så är det så att jag trampar ner mer i höger stigbygel. Någon som har något tips förutom att jag ska tänka mer på att sitta lika mycket på båda sidor, för det glömmer jag liksom bort. :)
Har även börjat fundera på om det kan bero på min häst, om hennes muskler är olika eller någonting. Har inte haft det här sitsproblemet med någon annan av mina hästar jag haft, utan bara min nya häst som jag köpte för ungefär en månad sedan. Hon går rent, och vad jag kan se så är inte musklerna ojämn på någon sida. :)

viktoria91
1

kolla igenom hästen först, verkar vara något med den om du inte suttis snett innan=) annars rida mycket barbacka, sitter man snett där så drattar man av;)

Gronstedt
1

Kolla igenom dig själv också! Man kan bli sned i kroppen eller spänna sig konstigt utan att det behöver göra ont eller märkas tydligt när man går oc hstår. Och så rid barbacka, som #1 skriver, eller åtminstone utan stigbyglar.