Ridsportifokus cup??
Kom precis på idén, varför inte ha en ridsport ifokuscup?? Kanske ett meeting mellan dressyr och hoppning på olika platser i landet. Frågan är bara hur man skulle kunna finansiera det..
nåt förslag?
Slo - jo, det skulle man också kunna fixa ju!
Talismana - Jag ska också ha kameran i högsta hugg, bara någon håller i Lykka :P
Men är det någon som har något förslag på hur man skulle kunna göra detta möjligt?
#5, hehe… Har visserligen inte varit på någon tävlingsplats än :P
Förslag… Tjaa, det är väl lättast om någon som har stall hemmavid anordnar något tycker jag :) Fast då lär det väl bli i sthlms-trakten :/
Man skulle ju kunna hyra ett ridhus (exempelvis vårat) och sen de som inte vill delta i tävlingen kan delta genom att vara funktionärer.. Startavgifter täcker kostnader.. Man skulle kunna göra en turné av det hela.. Olika människor varje gång och sen gör man en dokumentation av det hela på sidan.
Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus
Hehe, här har vi stora planer ja :P Jag är mest rädd att det inte kommer bli så mycket tävlande, utan mest ett väldans tjatter om alla träffades på samma ställe :D
Slo - nejdå, tjöta får man göra efteråt :P

Låter som en jätte kanon ide att ta tillvara på till nästa säsong!!
Linda - Jag tycker att vi får spåna lite på det :)

tror oxå det hade blivit som slo skrev
Jag älskar o fota också, o jag o Nisse mer än gärna med på dressyren =)
Min häst e me lyhörd o lydig. Inga problem me kamera här inte ;)
/Elin
Hoppas verkligen att det blir av :D Vore verkligen roligt :D Kanske har jag fått min foderhäst och så kan jag tävla med den :D
Kan man ta med sig några kompisar med hästar ? De tävlar mkt :D
talismana - man skulle säkert göra det till en lokal tävling för att täcka kostnaderna..

guuu va kul! :D jag vill tävla! :D men får man lov o ha lokal tävling hursomhelst? :P Kan det va nånstans i skåne? :D

man kan väl göra något som en liten interntävling? de som är ute och tävlar rapporterar in sina resultat till någon (eve kanske?) som sedan sammanställer det och den som har bäst resultat på kanske hela sommaren vinner`?
lisette, du är inte alltid så dum ;)

jag har mina ljusa stunder faktiskt… ;)
men det är ju faktiskt det lättaste egentligen. för att bestämma en plats där man kan träffas är ju nästan omöjligt.
får man något papper på sina resultat när man tävlar? för då skulle man antingen tagit en bild/scannat resultet för att det skulle gällas..

*gråter* jag känner knappt igen mig själv.. en grå tråkig profil? det är inte jag… måste ändra det…. när jag kommer hem…. :D
Dressyren är ju lätt, bara att scanna protokoll… Annars är det väl bara att plocka med sig en resultatlista hem. Dom flesta klubbar lägger väl dessutom upp resultaten på nätet, så då blev det genast superenkelt :D
Ja lisette, du måste byta till nån bättre bild! Känner inte igen dej längre i trådarna, du är en grå och tråkig "ingen" och de duger ju inte :P

Låter som en jätte bra ide!!

nu har jag bytt… nu är jag mig igen! ;)

skitbra idée lisette! :P Men då är det väll olika poäng i olika klasser? Det är bra myyycket enklare o vinna en klubbtävling än o ens bli placerad i en regional tävling! :P Hehe. :) Ja på lokala tävlingar o uppåt lägger de in på internet…:) (resultaten) :P

På dressyren kan man ju ta procenten, så kan alla tävla på sin egen nivå :) För placeringar är väldigt svårt att räkna då konkurrensen är väldigt olika.. I hoppningen vet jag inte hur man ska lösa det..

bästa tiden utan fel?

Inte bästa tiden. :P Man hoppar ju olika långa banor! tihi. :P Men man kanske kan få poäng när man kommer felfritt, o olika poäng beroende på vilken höjd/nivå? :D
Nina - Ja, det kan funka.. Fast då får man ju fler poäng om man ställer upp i fler klasser..
#29, jo man får väl lösa det så att det blir olika vinnare, till exempel är en tävling mellan dom som tävlat 5-10 klasser, en för dom som tävlat 10-15 osv. Kanske inte bästa uppdelningen, men ni fattar :)
Slo - mm, nåt sånt får det bli..
Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus
Hehe, jo… Det hade varit riktigt kul! Eller om det blir mest ryttare från nåt område, så får ju finalen hållas där :)

Japp det blir bra. :) Men de som tävlar mest har väll rätt o vinna ^^. :P

bara för att man tävlar mkt betyder det väl inte att man ska vinna? det har ju med resultaten att göra.

Låter som en bra ide som sagt att spåna vidare på.

#35 Ja men om det går bra får man ju bra resultat. Om man har en vägrig häst betyder inte det att den hoppar om man tävlar mycket mer. :P
Tror ni att det blir av ? XD
Talismana - ja, kanske :P