Söker...
Jag vet att det här inte är någon arbetsförmedling, men jag undrar om det är någon som vet nåt jobb inom hästbranchen? Jag bor för närvarande i Bålsta (5 mil nordväst om stockholm)och vantrivs där jag jobbar nu.
Funderade på att det skulle kunna vara kul att jobba med hästar, på ett eller annat sätt. Något tips? Jag vill inte jobba åt någon hoppryttare som åker jorden runt… jag gillar att sova i min egen säng.

Haha, detta var orginellt. fniss.
Jaha, när du ändå är inne på det. Jag söker också jobb i Gävle/Tierp området. Helst arbete inom häst eller djur.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
När ni endå sitter vid datorn så gå in på ..platsbanken .se det är arbetsförmedlingens sida och leta där, sedan så har ju hästnet .se pch annonsdirekt.se och sidor ang hästjobb sök där, kanske hittar du något.
Jag jagar jobb/praktik i spanien om två år, frågade här när det var nytt nästan, men den tråden försvann ganska fort till och med då :( Men om någon vet nåt, så är jag intresserad :D
Jag hittade jobb i sverige som hästskötare på ams (heter den va, där man söker jobb… Arbetsförmedligen) för ett år sen eller vad det var, utan problem, så där kan ju vara ett ställe att leta också :)
//Jonas

Oki, tack så mycket.
Audiatur et altera pars

Vi efterlyser hela tiden stallflicka när vi reser bort som kan fungera alltiallo för stall och djur, betalar mer änn gärna en slant för det.
Vänligen Linda

Jo, men hur ofta reser du bort då Linda? Kan man leva på den lönen. 
*Asg*

Och lite långt pendlingsavstånd kanske. hihi
Audiatur et altera pars

Jag har iof sökt överallt och ändå inte hittat nåt. Därför skrev jag här och frågade om någon hade nån kontakt nånstans… =)
Linda - Bor inte du i Vallentuna eller nåt sånt?

Jag har hittat rätt mycke jobb som har med hästar att göra på gronajobb.se värt att kika in där kanske?
slo: ta kontakt med fantastica.. De är bosatta nere i Spanien och har god kontakt med flera PRE uppfödare..Jag ska se om jag hittar deras adress!!

#7 Jo viljan att kunna göra lite mer saker finns nu för oss båda och självklart kan vi göra det.
-Vi reser ner till våra svärföräldrar minst tre gånger per år minst en vecka i taget och nu när barnen börjar bli större vill vi kunna åka utomland oftare, dessutom har C ett jobb som igentligen kräver resa mkt utomlans men i dax läget hindrar både jag, ungar, hästar det..
Och jo vi bor i Vallentuna.
Wanilj, super :D Jag blir jätteglad för minsta lilla!
Jag sökte lite på google och hittade http://www.fincafantastica.nu/, jag tror det ser rätt ut :)
//Jonas

Linda, jag hjälper gärna till om det behövs!

#14 Ja men du hinner ju inte så ofta ju..

Om du bara säger till iför väg så kan jag! Mina medryttare ställer alltid upp med att ta Sandy så.

Saken är väll den att jag gärna vill att alla ska motioneras också när man ändå betalar mvh Linda

Jo, självklart. men jag göra det gärna gratis. Härligt att vara ute hos er och när man vaknar på morgonen så är det bara att gå ut till hästarna =).

-Visst e det

Ja 

ByeByeSandy, hur fick du in den gubben?
Audiatur et altera pars

kopierade från en annan sida 

söta

fyller dagboken med gubbar 
samma sida som
??

precis!

Och hur får ni in dom i dagboken då? Och sedan från dagboken in i era inlägg? Jag har hur många gubbar som helst på min dator men hur får jag dem då till min sida så jag kan använda dem?
Audiatur et altera pars
förlåt Sandra för att vi bytte ämne 
vi får lägga det i humortråden…
Såg senast i dag i göteborgs-posten att det var någon som sökte stallhjälp 5,5 tim/dag i Ljungskile. Men det kanske är helt fel kommun

Det var ju heeeelt fel kommun. Det borde ju kanske vara Stockholms län eller Uppsala län =) Men tack ändå jo.
Jag måste ju göra nånting för att komma ifrån sunkstället jag jobbar på nu. Dålig chef, tråkiga och dumma jobbar"kompisar" och väldigt isolerat. Nej, tacka vet jag att vara ute i stallet och känna doften av hö och gosa med hästarna!

Sandra - vad är det du jobbar med?

Haha! Jag är truckförare.. så hårt arbete är ju inget hinder precis.
Men min mage har satt stopp för mig nu. Måste byta jobb… Vantrivsel+jobb= magsår va????

Okie, jo förstår det!
kolla på häst annons sidorna, såg för någon dag
sedan lite jobb annonser.

Det jobbiga är ju att jag aldrig har tid att kolla… var och kollade lägenheter i enköping idag. Men jag insåg att där vill jag inte bo. Vill bo kvar i bålsta… vill ju ha kvar sandy som medryttarhäst också och det skulle ju inte gå om jag flyttade dit =(
Men jag ska ta och kolla de sidorna nu på stört!

Nu har jag varit inne och "stulit" era goa gubbar, sätt gärna in fler, Kram Berith
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#38 Jag har några ligger i min dagbok om du vill stjäla därifrån. Annars kan du adda mig på msn så kan du få massor.
Audiatur et altera pars