hästpratare?
en på stallet vill ta ut en hästpratare för att veta varför hästen beter sig som den gör. så min fråga är finns det någon bra hästpratare i skåne? lovade att fråga häs.
Jag är så sjukt skeptisk till hästpratare så det finns inte.. Vad är det hästen håller på med som ni vill veta? :P

#1 inte så insatt idet då det inte är våran häst

#1 ända sättet att testa en hästpratare är att själv fråga hästen efteråt. En kompis till mig hade ute en hästpratar och den sa att hästen sprungit in miljonen (en travare) och rest landet runt. Problemet är att häst ägaren vet att hästen aldrig är startad och att den innan hon köpte den aldrig lämnat uppfödaren….bluff och åter bluff var denna pratare vilket säkert 99% av dom övriga också är. Att det finns dom som kan kommunicera med hästar är inte otroligt men dom tar inte betalt det är jag övertygad om.

Åh, jag vet! Ska kolla med min syster direkt vad hon heter, kan ta ett tag.

Är det inte bättre att fråga någon som kan hästar "på riktigt" eller ta ut en veterinär och kolla upp den om den beter sig konstigt?
Jag är också lite skeptisk till hästpratare, läste en artikel om en jättesjuk häst, som veterinärerna ville avliva, men som ägaren tvingade att fortsätta leva därför att "hästen hade sagt att den ville det"! Djurplågeri ju…
Det skulle va kul o höra vad dom har o säga :) och sen om typ djuret säger… "jag gillar inte mitt blåa täcke - Därför så springer jag inte på travet" åsså typ att man bara provar för kul och testar ett annat täcke.. Det skadar ju inte o prova :) men.. Vem vet ? =)

Jag tycker att det är en liten kul grej, men man ska inte ta allt på allvar ;)
#7 håller med :D

#7 så länge man förstår att det inte är allvar då, vissa tror verkligen på allt som dessa hästpratare säger. Visst kan det vara en kul grej om det bara gäller saker som att hästen vill ha ett annat täcke, gillar när man sjunger eller tycker om apelsiner. Men när det börjar gälla allvarligare saker, som hästen/ägaren mår dåligt av tycker jag man ska anlita utbildade och legitimerade personer, inte hästpratare

#9 Självklart ska man anlita tex vet, kiropraktor osv vid sådana behov som kräver det. Tar man ut en hästpratare så anser inte jag att man gör det för att lösa ett problem utan mer som att se det som en kul grej.
Vi har ju haft ut ett gäng med sådana som håller på att utbilda sig som har fått låna våra hästar. De läser av hästarna först så går utbildaren runt o läser av hästarna efteråt.
Vill ni veta en sak? Enligt dessa så har min häst sagt vid två olika tillfällen att hon inte vill ha föl ;) Upp till bevis! Hon är dräktig iaf. Dessa påståenden är innan dräktighet samt innan första UL…
Hej!
Jag har hört att en gång, så var det en man som hade lovat sin häst att den skulle få beta på en STOR fin äng. Men mannen höll inte det löftet och sålde hästen, hästen mådde inte bra, slutade äta tror jag, och då tog den nya ägaren dit en som kan tala med hästar och då berättade hästen att han hade blivit lovad att få beta på en stor äng.
Den nya ägaren trodde inte på detta, men släppte ut hästen på en stor äng.
Och hästen började äta och blev en helt annan häst.
Jag tror skarpt på kommunikation mellan häst och människa.
Mvh Amazing.
Jag tror oxå på kommunikationen mellan häst och människa, men är skeptisk till hästpratare. Finns säkert några som är duktiga, men det finns nog tyvärr ännu fler som bara gör det för pengar och är mindre duktiga…

#11 du tror inte hästen bara mådde bra av att få komma ut på en stor äng och beta? Tror de flesta hästar oavsett vad de blivit lovade =) skulle må bättre och bli gladare av det…
Jag förstår faktiskt inte hur dessa "hästpratare" skulle kunna tala med hästarna, visst finns det folk som är otroligt duktiga på att läsa hästarnas signaler, men de kan väl alla bli om man tränar tillräckligt mycket. Tror faktiskt inte att hästar kan kommunicera "telepatiskt", då skulle de ju inte behöva ett så otroligt välutvecklat och rikt kroppsspråk som de faktiskt har…

Hihi jag pratar alltid med mina hästar. Är jag en hästpratare då? *fniss*

Meeeen gejsa!!!!! hahaha

Innan trodde jag inte på hästpratare. Men sen har man ju en knasig syster som övertalar en massa skit ^^
Min syster har haft en hästpratare till hennes hästar, även till hennes hund. Mysan, hunden, berättade att hon hade jagat en kanin på en hundutsällning, precis var hon hade sprungit osv. Min syster fick prata med Mysans fd. ägare och då visade sig det att det var sant. Annars var Mysan ganska tyst enligt den här hästprataren, hon sa bara att hon inte ville flytta om och om igen. Inte så konstigt för Mysan har blivit misshandlad innan.
Och Scotten, syrrans fullblod, berättade om livet på galoppbanan och när syrran och hennes sambo var ute och red och hur kul det var när Jonas (syrrans sambo) flög av Dimpe när de red förbi korna. Jag kommer inte ihåg allt hästarna sagt, men det är massa saker som hästprataren inte kunnat veta om :)
Det kanske är så att hästarna förstår oss mycket bättre än vi förstår dem…

loa, den där människan vill jag ha kontakt med. måste fråga varför wesley är som han är! =)

Har oxå en bra på lager Lisette…=)

#18 Wesley?!
Jag ska skicka ett sms till syrran nu, mobilen funkar igen så^^

Jag och min syster måste komma till skott och skicka en bild på Casa till en person som påstår sig kunna se hur hästen mår genom bilder ^^ Min syster hjälpte denna personen med nånting så nu får syrran gratis tjänster, så vi har sagt att vi ska skicka en bild på Casa. Om vi gör det ska jag meddela och säga vad hon sa!

#19 ,men säg det då ;)
#20 vår schäfer korsning

#22 Jag måste vara lost.. Har ni en schäferkorsning? :)

#22 sa ju det nu ju ;) Men tror inte du behöver en djurpratare för att få svar på den frågan…=)

loa - ja visst! =)
pippa - kanske inte. men hade roligt att se vad de kokat ihop om honom.

Lisette Jo iofs..hehe..fast hon som jag har är lite dyr bara för skojs skull..hon hjälpte jättemkt me en häst, så henne litar jag på 100 %..=)

hur mkt tart hon?

400-500 kr kommer inte ihåg riktigt..men när jag hade problem me pållen så var det värt MKT mer om hon velat ha det.. =)

Min syster rekommenderar Anna Thelander, bor i Malmö. Vill nån ha hennes telefonnr. så har jag det :)
#29: Är Anna Thelander seriös? :) Förut försökte jag få ut Emelie Cajsdotter men jag får inte tag på henne :/ Har försökt i någon månad nu, Så nu vill jag testa en annan. Vet du om Anna Thelander åker ut typ 18 mil? :P
Skulle jag kunna få hennes nummer :D
Intressant tycker jag.Min russ var en en som heter Gabriella . VAr kul att höra vad murkla tycket ….

jag kan höra med min faster, hon skrev ett brev med namnen (och bilder??) på sina hästar och svaren hon fick tillbaka var lustigt nog väldigt sanna.. Hon kunde berätta saker som hon gillade och inte gillade, sånt som man inte "bara" vet…

Min bästa kompis hade en häst som höll på och var olydig sen sa hästprataren någon om vad dem skulle ändra på och berättade varför hästen gjorde som den gjorde och efter det så var hästen som förbytt och var en snäll liten pålle.
Jag tror starkt på att man kan telepatera med djur.
Jag har själv börjat prova lite.
om jag verkligen koncentrerar mig så kan jag få djuret att komma till mig och sen kan jag skicka iväg den med rösten och säga att den ska stanna. sen går jag några hundra meter bort och står där och liksom försöker överföra bilden av att den ska stanna och sen helt plötsligt skickar jag bilden att den ska komma imot mig och det brukar dem oftast göra (det beror på hur moteverad jag är )
Någon som vet någon hästpratare i södermanland?