Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 430 ggr
gejsa
0

Vart tog tråden vägen?

Var tog den långa tråden vägen om att visa hjälm eller inte? Hittar den inte konstigt nog. Är det jag som blivit blind eller. *ler*

NinaToy
0

I have no idea. *förvirrad*. :)

Faxlin
0

Menar du den bebbe skrev?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AusaBausa
0

den är nog borta, hittar inte den heller?

Snuttan2
0

Min tråd och Lisettes egna tråd stängts och tagits bort.

Bebbes tråd med omröstningen finns kvar.

DojoKelder
0

Bebbes tråd är också borta.. försökte klicka på den innan..

Snuttan2
0

Såg det nu, den har blivit borttagen med.

Varför får vi inte disskutera reglerna på denna sida? 

gejsa
0

Tycker också det är synd faktist. Det blir för mycket som tas bort hela tiden. Vi var ju inte ens osams där vad jag hann läsa. Det fanns väl inga hårda ord eller så?

Linda
0

#6 Klart att man kan diskutera med reglera styrs av sajtvärden och medarbetarna.

Man kan diskutera i all oändlighet och slutar alltid med att någon känner sig orätt behandlad.

När jag drev sajten frågade jag om beslutet jag tagit att hålla avstånd till hjäm lösa bilder var ett bra förslag, jag använde ingen röstnings metod utan skickade ett pm och samtliga svar jag fick tillbaka var posetiva till beslutet.

När jag axlade över sajtvärdskapet till Lisette var jag glad över att jag lämnade sajten i samma värderingar som när beslutet togs.

Jag tycker att ni ska acceptera att slutdiskutionen är förd och väljer tycker ni att det är orimmligt skulle jag råda er (visserligen har kanske jag nu trampar Lisett m fle på tårna men råda er att logga ut om ni tycker att det är orimmligt i just denna fråga.

Varje år sker flertal onödiga olyckor som lätt skulle förhindras om man bar hjälm.

Olyckor som bara kanske skulle slutat med blåmärken slutar med att huvudet spräcks.

Jag anser att detta även är ett forum för yngre ( du måste komma upp i klasserna för att få tävla på stor häst hjälmlös), vi måste se att vi alla är förebilder så jag förstår givetvis om man vill lägga ut sina hjälm,lösa bilder om man deltar i en ex dressyrtävling.

Jag har ännu inte sett medlemmar som tävlar på den nivån eller någon medlem som kan föra den diskutionen på ett seriöst plan där man diskuterar om sportens inställning är förlegad.

Kanske tävlingsbilder kan visas men måste då m'ärkas med en varnings text alà socialstyrelsen (som på ciggarett paket?)

Eftersom alla diskutioner som kräver debatt alltid spårar ut så tycker jag att man kan föra debatt men på ett mer påläst sett och objektivt.

Vänligen/Linda Abrahamsson frd sajtvärd

gejsa
0

#8# Klart att reglerna styrs av sajtvärdarna. Men det har kommit hit väldigt många nya nu. Och det händer ofta att en ny medlem vill visa ett foto som tas bort pga hon/han är hjälmlös. Därav denna heta debatt eftersom dom oftast frågar varför fotot togs bort. Vi måste ju också få göra oss hörda eftersom detta är ett forum där man ska diskutera utan att trådarna ska tas bort.

Jag har för den skull inte lust att avsluta mitt medlemsskap. Så drastisk är jag inte. Den dagen jag gör det så är det för något annat. Då är det nog mer för att jag tröttnat kanske. *ler*

Nu var det inte meningen att börja en ny debatt här. Utan jag hittade inte tråden och trodde att jag inte hittade den bara. Inte att den var borttagen. Så nu slutar vi här tycker jag. Tack!

Kratern
0

#9 Men dom nya som undrar varför deras bilder blir borttagna kan ju inte ha läst reglerna för då skulle dom inte behöva undra.

gejsa
0

#10# Hur många tror du ärligt talat läser en massa regler när man blir medlem.

Rita-S
0

och hvems ansvar är det huruvida folk läser reglerna eller inte…?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

gejsa
0

Som sagt! Vill inte fortsätta skriva om detta eftersom det inte var det som var meningen. Bara fråga vart tråden var om någon kunde putta upp den eftersom jag inte såg den.

Sussi
0

Synd att den är borta.

Vad var "resultatet" då? Var inte här på hela gårdagen så jag hann ju inte se.

Kratern
0

#11 Men ändå…då ska dom inte undra heller om bilderna tas bort. Flört

gejsa
0

#15# Nu tycker jag att du ska ge dig faktist.

Linda
0

Det har du rätt i, men det ska väll stå i välkommst meddelandet?!

-Annars tycker jag att Lisette får fixa det:)

AusaBausa
0

#8 himla bra skrivet!!!Glad

Kratern
0

#16 Nu förstår jag inte? Förklara dig. Varför är du så fientlig mot mig? Har jag gjort dig nå'T?

jen
0

#14 sist jag läste så ledde JA-sidan lite

jen
0

sen tycker jag också att det är synd att vissa trådar tas bort.

för det handlade ju bara om vad man tyckte..

Sehvrin
0

Tänkte bara ge ett litet tips till sajtens moderatorer (aka medarbetare) =)

Den som tog bort bilden har väl möjlighet att skriva i inlägget också?

Skulle man då inte kunna skriva in nåt i stil med:

"Bilden till detta inlägget togs bort, då ridsport.ifokus regler inte tillåter bilder där man rider/kör utan hjälm /*sätt in namnet på personen som tog bort bilden här*" 

Då skulle ju den som skrivit inlägget slippa undra. Läsa regler till forum gör iaf jag bara lite snabbt, för oftast står det samma sak på alla forum…. 

Jag vet inte om detta inlägget passade här, men med tanke på vart tråden är på väg verkade det rätt rätt =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

bubbelbubbel
0

när jag dom gånger tagit bort en hjälmlös bild har jag skrivit i tråden varför jag gjort så, eller skickat ett pm.
och det gör vi alla tre i en sån situation. :)

CBA
0

#22 Jag säger som bubbel gör…det gör vi men det efterlevs inte :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Sehvrin
0

#24 & #23 ok, det visste jag inte =) Det är ju bra att ni gör så

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus