Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1165 ggr
halludu
0

Stackars hästar!!

Bara för att ryttaren inte kan hålla sig å måste röka i stallet d ä ju hemskt dålig stil.RÖK INTE I STALLET!-Du kan ska skada dina hästar..

gejsa
0

Man SKA inte röka i stallet över huvudtaget. Det finns så mycket lättantändligt material där såsom halm och hö tex.

halludu
0

ja vet..visst är det tragiskt att människor kan göra så här

E_hjo
0

Dammet kan ju faktiskt också tändas på, vilket alltså leder till att stallet "självtänds"
 =/

Mandysan
0

Ett bra tips är att investera i en brandsläckare och ha ett rökförbud givetvis=) Samt att om det är ett lite större stall så kan man fixa brandövningar så alla vet vad som gäller OM det skulle börja brinna..

Kan tillägga det att på "min" anläggning så har vi en rökruta som är på ett bra avstånd från stallen där dom som vill tända en cigg får gå..

halludu
0

ja var bästis med en som nu är svensk junior mästare lina hellström heter hon …och hennes mamma röker nått så otroligt mkt vid hästarna ..d  ä ju hemskt

Mangis
0

Brandrisken gör att det för varje intelligent människa borde vara självklart att inte röka i stallet. Vad gäller att röka nära hästarna i övrigt så är det såklart onödigt men inte överdrivet skadligt då det är mkt sällan hästar hinner utveckla cancer i lungorna. (Vågar inte skriva aldrig, då jag inte vet.) Visst finns det andra sjukdomar, men fundera över hur stor del av hästens tid som tillbringas i närheten av en cig…

fridak
0

det finns tom folk som rider och röker samtidigt….

joytick
0

#7 Så sant, så sant. Det har jag till och med sett med egna ögon 8)

wewwa
0

Det är så otroligt korkat att röka i stallet.
Och en sak som jag inte tål är när någon röker på hästryggen…

jen
0

nej, att röka på hästryggen är helt vansinne. för tänk om man tappar glöd på hästen.

och att röka i stallet trodde jag att inte att nån var så dum som gjorde..

Alex
0

Trodde inte heller nån kunde tänka tanken att röka i stallet..:S I mitt stall har vi en rökruta, plattan där vi spolar av hästarna. Så den ligger intill stallet, men vid en vägg där det inte finns några luftventiler in. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

bubbelbubbel
0

ja det är bra märkligt, jag röker utanför stallet jag.
och släcker ciggen på hörnan av stallet noga och fint, kollar så att den inte brinner, för att sen kasta den i soptunnan.
och aldrig till häst.
En gång har det hänt, efter min incident med Jango, då rökte jag uppe på henne, va ganska hysterisk, sandra ville att vi skulle gå ut igen, och sen ringde hennes telefon och tjottahejti, och hade jag hoppat av hade jag aldrig hoppat upp igen.
..men det var ju bara en gång det med…

bebbe
0

sticker inte ens in huvudet i stallet när jag har en cigg i handen

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Murre_Uddiz
0

Självklart e det för mig att inte röka i stallet. Finns lappar på det i stallet.. Och att röka på hästryggen….

LinaN
0

Stallägaren där jag har Harry rökr utanför huvudingången til lstallet. o det luktar vedervärdigt…..

avskyr folk som rider o röker…. trillar glöd ner i manen kan ni ju själva tänka er vad som händer o då¨bekymrar jag mig inte det minsta om ryttaren!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

gejsa
0

Hade en inackordering för några år sedan som alltid rökte när hon red. Jag sa till henne att det kan ju vara farligt men icke då, hon fortsatte.

Murre_Uddiz
0

#15 usch vilkn tanke = /

CBA
0

#10 Jag hade en medryttare en gång för länge sedan som hade kunnat brännmärkt min häst när hon red, som tur var hade han ett ländtäcke på sig som hon dessvärre brände hål i med ciggen *morr*…men hellre täcket än hästen!

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Alex
0

#18 Nämen fy.. Det var väl tur ändå att hon hade ländtäcke.. Men tänk om hon inte haft det..:/ Rökte hon något mer på hästryggen efter det?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

CBA
0

#19 Jag gav henne en ordentlig avhyvling så jag hoppas hon inte gjorde det…jag fick säga upp henne senare pga misskötsel i stort.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Alex
0

Var ju bra.. Och det kan ju faktiskt ha öppnat ögonen på henne lite också, just det att det blev ett brännhål i täcket. Alla tänker ju faktiskt inte på att det kan hända olyckor, tror att det är lugnt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[slo]
0

Håller mig på utsidan när jag röker ;) Gillar inte att röka inomhus över huvud taget!

emsems
0

rker utanför stallet, men några meter från själva stallet och släcker noga. har någongång rökt när jag är med hästen tex när vi betestränar typ 1 timme och hon står å betar och jag kan röka bredvid… men har bara hänt någon gång..

Isolde
0

jag håller med… man ska inte röka i stallet…och inte vid hästarnas när het… Det kan man göra någon annan stanns..

Cydonia
0

På min ridskola är det rökförbud på hela området. Fast det blir lite specialregler för stallchefen, han går bara runt knuten. ^^

Isolde
0

Är det regler så ska dom följas av alla och det kvitta om han är ridlärare….