Är du medlem el inte i en rasförening
Är ni medlemmar i den förening som er / era hästar har sin rastillhörighet el i annan rasförening ? ?
Träffade några idag som just tog upp det ämnet. Det visade sig att bara en av de 11 var medlemmar i en rastförening av något slag. Men det var inte över sin egna häst, utan till en ras som hon drömmer om att själv äga en dag. Se man på.
KOm då till frågan. Svaren lite blandat, men genomgående att de helt enkelt inte var intresserade.
Orskerna var lite olika, men genomgående att de hade inte tävlandet eller utställning som något intresse, eller avel. De har häst för att det är kul med häst, oaktat rastillhörighet. Om så det var med eller utan papper, stammade, ostammade el Travare eller Arab.
De var däremot mer för klubbar som de hade någon koppling till med sitt hästeri.
Hur ser det ut för er ?

Jag tror inte att jag är medlem i någon. Hur blir man sånafall det?
Är med i ridtravarföreningen. Vi har varit med på väldigt mycket av deras träningar förut, men nu är vi mest med på tävlingarna. Väldigt bra förening med många medlemmar och rätt mycket aktivitet där vi bor.

är med i svenska ridponnyföreningen, min irländska connemara korsning är reggad som det.

Förut var jag medlem i både welsh förenigen och knabstrupper idag är det bara welsh och det både för att kunna ställa ut och för att få tillgång till tidningar, böcker och information.
Så svaret är ja men inte för alla raser i stallet
# 1
Om du har tex en New Forest så vänder du dig till den föreningens hemsida.
De flesta rasföreningar har hemsidor. I de flesta fall finner man informationen om hur man blir medlem hos den föreningen.
Själv är jag medlem i utlänska föreningar. Men kommer att banta ner dem till två. Idag 6 st. Förenings Kostnaderna med bankavgifterna är hissnande på närmare 5000 om året.
Ja, jag är med i Svenska Islandshästförbundet.
Kan ju även tillägga att det är två islandshästar jag har.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Svenska Ridtravarföreningen (min förra var ridtravare) och ASVH Örebro. Det sista mest för att jag ville vara med på treårstestet, men jag fick inte iaf eftersom det blev fullt och Stella har grå papper. Är inte viktigt för mig (kanske ganska uppenbart eftersom jag själv avlat fram en korsning).
Nej.
ja,är med i ASVH
Ja, Svenska Islandshästförbundet.
Hade gärna vait med i ridtravar föreningen men det finns ingen aktivitet häromkring (och jag varken vill eller kan engagera mig tillräckligt för att skapa träffar eller aktiviteter), så jag är inte med i någon.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Fjordhästföreningen är jag medlem i, även den ras jag äger själv.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Äger en shetland och ett tjeckiskt varmblod, så jag är med i SSS. Om CZEWB hade haft en förening hade jag varit med i den också. Jag är medlem för att stödja rasen och för att kunna vara med på deras utställningar/aktiviteter.
jag har 3 PRE hästar och 2 shettisar och är med i Svenska avelsföreningen för Pura Raza espanola och Sveriges shetlandssällskap.
Mamma som har 4 shettisar är med i Sveriges shetlandssällskap

Jag är medlem i Skånes Russavelsförening och har ett russ själv. Jag är med för att ta del av föreningens arbete, vara med på utställningar och så är jag ju väldigt avelsintresserad.
Skynda långsamt så går det fortare.