sadel
det moste väre noe galt sen i dag satte jag på min bomlöse sadel for och prova og hon som har hatt travtakt i tölten den siste monten töltet som bare det i dag och tölten var ren
jag har sjekket bomsadelen och den passar inte noe galt med den
jag fattar inte hva det kommer av hon flyger i travet med sin bomsadel også men i dag ner hon bruka sin bomlöse gikk hon så fint
Då passar nog inte bomsadeln ändå.
Eller så ligger den bomlösa lite fel/trycker fel så att hästen spänner sig och det blir passtakt - som slår ut travtakten i tölten så att tölten blir ren.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
ja jag tror jag vill ride henne i bomlös en tid jag har en ny bomlös hemme och den er med panel som man kan byte til viss man rider andre häster med samme sadel.
i mitten på sadelen for ryggsöylen er det så jag får 3 fingrer i mellom jag prova och sadelen lå bra men undrer hvor langt ned fra ryggsöylen skal sadelen ligge den ligger typ så at jag kan ta en finger i mollom ryggsöylen og panelet på sadelen skal den ligge så? viss du fattar hva jag mener?
ner jag står och tittar så kan jag se i mellom sadelen at det er godt med plass for ryggsöylen
Förstår inte helt hur du menar.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.