Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1718 ggr
may-britt
0

sadel

det moste väre noe galt sen i  dag satte jag på  min bomlöse sadel for och prova og hon som har hatt travtakt i  tölten den siste monten töltet som bare det i  dag och  tölten var ren

jag har sjekket bomsadelen och  den passar inte noe galt med den

jag fattar inte hva det kommer av hon flyger i travet med sin bomsadel også men i  dag ner hon bruka sin bomlöse gikk hon så  fint

Zabbio
0

Då passar nog inte bomsadeln ändå.

Eller så ligger den bomlösa lite fel/trycker fel så att hästen spänner sig och det blir passtakt - som slår ut travtakten i tölten så att tölten blir ren.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

may-britt
0

ja jag tror jag vill ride henne i  bomlös en tid jag har en ny  bomlös hemme och  den er med panel som man kan byte til viss man rider andre häster med samme sadel.

i mitten på  sadelen for ryggsöylen er det så  jag får 3 fingrer i  mellom jag prova och  sadelen lå  bra men undrer hvor langt ned fra ryggsöylen skal sadelen ligge den ligger typ så  at jag kan ta en finger i mollom ryggsöylen og panelet på sadelen skal den ligge så? viss du  fattar hva jag mener?

ner jag står och  tittar så  kan jag se i mellom sadelen at det er godt  med plass for ryggsöylen

Zabbio
0

Förstår inte helt hur du menar.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.