Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 672 ggr
joytick
0

Grönt Kort

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hopp allesammans :)

Håller på å ska ta grönt kort nu, var på första träffen idag :). Undrar bara om det är något speciellt jag ska tänka på inför provet och så, och när jag ska visa häst vid hand?

Skickar med en bild från dagens ridtur också -->

steffy
0

härlig bild

joytick
0

*putta*

Mandysan
0

Mitt enda tips är att vara upmmärksam när ni går igenom allt! Sen kan du kanske träna lite och låtsas att du visar uppen häst för hand hemma om du inte har ngn häst du kan få låna och träna med…

Sen dör man ju inte direkt om man inte klarar provet utan då får man helt enkelt göra om… Men jag själv tyckte att det var rätt så lätt…:)

joytick
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oki, tack :) Tror nog att det kommer gå ganska bra, många som säger att det ska vara lätt också :).

Skickar med en till bild :D -->

halludu
0

SkrattandeHärlig bild

Alex
0

Kan tyvärr inte hjälpa dig, men otroligt härliga bilder! :D

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

MiaMaria
0

När du visar häst för hand så va noggran med hur du ställer upp, placerar dig när du ska gå och springa med hästen, tygelfattningen och lyssna noggrant på vad "domaren" ber dig att göra.

Inför provet så bläddra gärna igenom TR några gånger så är det lättare att hitta sen när du väl ska skriva svar på frågorna.

Härliga bilder!

MiaMaria
0

Oj såg nu att du va här i från Östersund! Kul att vi är fler =)

Mare som du hade haft på foder, är det Blacksmith Mare?? *nyfiken*

Peppe
0

tänk på att alltid vända hästen bort från dig (åt höger alltså eftersom du går på vänstersidan) Lycka till! :)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

joytick
0

#8  Jao :) Såg på pixbox att du hade en bild på Stig-helmer, känner du Linda??

joytick
0

Tack allihopa förresten :)

fridak
0

när jag gick för att ta grönt kort så skulle vi bara visa att vi kunde hantera en häst, inte mkt mera det var itne ngn större bedömning på hur man visade hästen för hand, inte heller hur man red ridprovet, men sen vet man ju inte hur hårt de bedömer på olika ställen

muirab
0

Ser sååå jäla underbart ut!!! Kanonfin bild =)

Milli
0

Vilken fin häst! :D

Gröna kortet tycker inte jag var så svårt. Hon som höll i det hela var väl inte så petnoga :p Och provet fick vi kolla i TR-böckerna, så det gick lätt som en plätt :p haha
Men lyca till!

halludu
0

hu mkt kostar det att ta kortet?:)

joytick
0

#15 Det är gratis.

halludu
0

okk..så bra:)

Loa-bg
0

Det brukar vara ganska enkelt, som de andra sa var noggrann och lyssna ordentligt! Lycka till!!