Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 4705 ggr
kaka1234567
0

Hööks??

vad tycker du om hööks kvalite ??

Vissa saker är inte så bra medan visa är gätte bra. jag är gansla nöjd med de mästa jag köppt där.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Minetta
0

Är relativt nöjd med deras grejer, tex. ridbyxorna och schabraken tycker jag är bra. Däremot har tränsen dålig kvalité tycker jag.

Brullebro
0

Jag tycker iaf att vissa ridbyxor och vissa träns är dåliga. Föredrar www.borjes-tingsryd.se

Salish
0

Beror väl på vilket märke man köper. Hööks egna märke claridge house är ju inte så bra, dock köper de ju in andra märken också.

Zaphix
0

Beror helt på vad det är för något, Har ett av deras billiga tränas, efter ekoljebad ett par dagar så har det varit underbart, två år sedan jag köpte det.

Har även deras bomlösa sadel, helt okej, inläggen i padden är väl inget att hurra för. Men har bytt ut dom och paddat upp mer, så nu älskar jag sadeln. :)

Men schabraken är rätt kassa däremot, blir fula på ett par tvättar. Och de ridbyxor och chaps jag har därifrån har väl inte varit så bra heller.

Men mina ridskor är därifrån, de är riktigt bra. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Alma-G
0

Kollar alltid kvalitén innan.

ThunderClap
0

Jag har nästan ingenting därifrån som jag anser är utav hållbar kvalité.

Jag anser personligen att saker ifrån hööks oftast har något utav följande två fel: sitter förjävligt eller går sönder.

Tarragona
0

Gillar inte deras "egna" grejer.

LinaN
0

Jag köper inte gärna lädersaker därifrån. Men grimmor och andra småsaker, gummiband, borstar o dylika. Aldrig täcken, för dyra pengar för ngt som håller dåligt, föredrar börjes billigare täcken som håller bättre.

Dock har jag trivts med de ridbyxor jag köpt därifrån. Tycker om att kunna prova innan jag köper för att se hur det sitter. Har ofta problemet med att benen är för långa.

Handlar mest från börjes, sedan kommer granngården.

Dock nackdelen med börjes är att deras ridbyxor är sjukt små i storlekarna och de saluför inte alltid strl 44 och de 44or de har är inte helskodda.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LillaLinn
0

Jag tkr att dom har en del bra saker. Har ett 169kronors-träns därifrån och det funkar super! Gillar deras ridbyxor också.

Em--ma
0

Jag tycker vissa grejer att det e Ok. och andra sämre..

Köpte  den här  på hööks. Och när jag kom andra dagen och skulle hämta in min häst i hagen, så hade alla fransar lossnat och dom log runt i hela hagen ;)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

fripe
0

Jag köpte en grimma där som jag är ganska nöjd med,

#10: åj, och jag som tänkte köpa en sådan idag på hööks eftersom dom har rea.

Någon som har tips på en annan häst affär?

kaka1234567
0

Rip rolf

_Mvh kaka
_

fripe
0

12# vem är rolf?

[trollduva]
0

handlar inte där längre,tycker det är för dålig kvalite på grejorna

carrrrrooooo
0

Jag handlar små grejor där som typ flugspej, borstar och grimmor m.m

BeatriceHolmberg
0

Tröjor och liknande kan jag tycka är ganska dyra ..
Ridbyxor har man köpt och dom har vart helt okej .
Har bara två schabrak som är från Hööks , det ena har jag haft i ca två år och är lika fint fortfarande efter ett antal tvättar .
Fick kantflätade lädertyglar i julklapp som var från Hööks , mjuka och behagliga att rida med .

Kimpa
0

En del saker som förbrukningsvaror är helt okej, men köper ingen utrustning därifrån.

Senast förra veckan köpte jag ett nitjärn därifrån bara för att jag såg att de har den tunnare varianten ( har redan ett ordentligt nitjärn).
Jag fick inte ens upp en söm innan nitjärnet såg ut som en såg!!!!
Det kan omöjligt ha varit härdat! Så de fick de tillbaka på stubben, och jag hoppas de plockar bort den modellen ur sortimentet.

kaka1234567
0

#13. mun hund han avlivades för några timar sen =( gör så jävla ont =(

Gråter

_Mvh kaka
_

fripe
0

#13 guud vad hemskt? vf var han tvungen att avlivas ( om jag får fråga)

Salish
0

Snälla håll er till ämnet. Jag vet att det är hemskt att din hund nyss dött, men det hör inte hit.

kaka1234567
0

kan starta en tråd om deta. Men han hade ont i tänderna de 3 dagarna han fick en iflamation ett tag sedan men då sa vett att man skulle tväta rent de men sen när vi komm va han så seg åt inte de senaste veckan. Och va inte alls bra. men annars va han skit pigg hela tiden tills sista veckan =( Vila i frid startar en tråd =(

Gråter

_Mvh kaka
_

Rafflan
0

Köpt schabrak, hjälm,, stövlar och ridbyxa där, allt funkar fin fint :)

liljegren
0

Jag tycker de, för det mesta, har helskumma storlekar. Beställde visningsgrimma i strl. Ponny, min connemara med relativt litet huvud som brukar ha deras ponnyträns kunde inte ha det och det var på gränden till för litet för shettisen. ILLA

Elshira
0

Jag tycker faktiskt hööks brukar ha prisvärda saker. Kläderna kan jag inte klaga på då jag har allt ifrån strumpor till overaller därifrån som är både bekväma och hållbara.

Vad det gäller utrustningen till hästen så kan jag nog inte klaga på något särskillt. Inget som inte varit synligt innan (synligt dålig kvalité) har gått sönder ovanligt snabbt eller liknande.

Vad det gäller tränsen så måste jag faktiskt säga att de flesta blivit ovanligt mjuka och fina efter några insmorningar och en kortare tids användning (i.af om man jämför med andra träns som oftast förblir dåliga). Har faktiskt haft turen att hitta några träns som varit riktigt mjuka och fina redan från början som är fina efter flera års vardags anvädning.

Vad det gäller sadlarna med märkena från hööks egna så har förväntningarna faktiskt överstigit förväntningarna med tanke på priset på deras egna sadlar. Har aldrig hör något särskiltnegativt om deras sadlar

Jag har aldrig prövat klippmaskiner, elaggregat eller stängsel därifrån och det tror jag inte heller att jag kommer att göra i framtiden. För mig finns det ingen annan klippmaskin än Oasters ovh stängsel köper jag från deVal som jag vet håller i många år! Så på den fronten kanske man ska vara lite försiktig om det inte är erkända märken som Hööks bara är återförsäljare av.

Man får för visso inget top-kvalité från hööks, men man får användbara saker för ett relativt billigt pris. Själv föredrar jag att köpa lite nya saker med några års mellanrum istället för att ha samma år ut och år in (då jag gillar nya saker).

Jag tror att i längden så får man lika många års användning på sina saker för samma pengar som om man köpte dyrt eller ev något mer. Men "nackdelen" är att man kanske måste byta ut det efter 5 istället för 10 år om man ser det som en nackdel =)

Hakuna matata!

Rita-S
0

jag har köpt lite täcken och träns, grimmor, borstar, ridbyxor och ridbh där, har inte så mycket att gnälla på när det kommer till CRW märket föruten att jag tycker dom är lite styva i pris. Kvaliteten kan jag dock inte gnälla på.
Täckerna är värken bättre eller sämre än andras tycker jag, dom ajg har köpt håller det mått jag förväntade, dock tycker jag Börjes är bättre på priset och gillar deras täcken bättre.
Grimmor har jag inget att utsätta på, inte borstarna heller. Tränset jag köpte för 179 med tyglar är trevligt och ser helt okej ut, behöver nån liten rund med fett bara.

Allt i allt tycker jag dom är helt okej, dock lite höga i pris nån gong i mellan.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida