Antal ägare?
Hur många ägare har just din häst haft före dig?
Hur många ägare är normalt att en häst har i sitt liv?
Vad tror ni snittet ligger på.

Min häst har haft 2 ägare innan mig. uppfödaren och den jag köpte honom av, fast hon jag köpte av har stått som ägare sen hans födelsedag trots att hon köpte honom som åring.

min är importerad från irland så där var det bara en ägare tror jag, sen den andra var dem som importerade henne till försäljningsstall sen dem som köpte henne därifrån och nu jag, så hon har haft 4 st och är 14 år. tror inte hon har haft fler ägare.

Bellis har bara haft en innan, det är uppfödaren
Glory har haft tre innan mig, uppfödaren, mormor, min syster och nu jag.
Jag tror det är många faktorer som spelar in, men jag tror att de mindre ponnyerna byter ägare oftare än de större då barnen växer ur ponnyn fort och då säljer man den för att köpa en större
uppfödaren, såldes som tvååring till täby galopp, sen köpte jag henne som 4½ åring :)
så två innan mig.
#3 Precis det stämmer säkert att ponnyer byter ägare oftare
Men hur många ägare tycker ni krävs för att det ska börja kännas som en vandringspokal?

beror ju lite på åldern med, men om hästen bytt ägare varje-varannat år kan man ju börja undra vad som är fel… en tioåring som bytt ägare 5 gånger tycker jag är mycket…
Jag köpte Cero av uppfödaren, han är 3 år :)
Min foderhäst som jag hade under våren har haft många ägare. Dom har tappat bort hans papper och han är endast 3 år. Uppfödare, ägare, ägare, ägare som jag lånade honom av, och nu är han till salu. Hoppas han kommer till ett hem där han får stanna länge!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Bortsett från de vi äger och själva fött upp, så har vi bara hästar som är inköpta som halvåringar från uppfödaren.
Mina ena har haft en tidigare, uppfödaren.
& den andra har haft två tror jag.. :)
www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

ponnyn är jag väl andra ägaren till tror jag.
oskar, min gamle fjording vet jag inte alls. men säkert 5-6

Tuffis kom till mig och faster direkt från uppfödaren. (bott hos oss från 6 månaders ålder och ska stanna hos oss, är idag 15 år)
Peewee kom till mig direkt från uppfödaren.(bott hos oss från 2 månaders ålder och ska stanna hos oss, är idag 11 år).
Kii föddes hos oss.
Skotti som jag är lite delägare i född hos oss.
Och Elja som jag är delägare i kom island (troligen uppfödaren) till några här i sverige och sedan till oss.
Vet inte vad snittet ligger på normalt.
Shettisen: uppfödaren och en ägare före oss. Han stannar hos oss livet ut.
Russ 1: Köpt av uppfödaren. Stannar livet ut.
Russ 2: Har vi fött upp själva. Stannar livet ut.
Russ 3: Köpt av uppfödaren. Stannar troligtvis livet ut den också.
Varmblodet: Fått av uppfödaren. Stannar livet ut.
Kallblodet: Uppfödaren och en ägare innan. Stannar livet ut.
Sålda:
Shettis som vi fött upp har varit hos samma ägare nu i 5 år och lär stanna i ytterligare 3 år minst.
Russ som vi köpte av uppfödaren och som sedan såldes till Finland och där har han samma ägare ännu.
Shettis vi köpte som innan oss hade haft uppfödaren och ytterligare två ägare innan hon kom till oss. Är nu kvar hos sina nya äger sedan 3 år tillbaka och lär stanna där ett bra tag till.
Hur många ägare en häst/ponny har genom livet tror jag beror mycket på hur stor den är och när man först köper den av uppfödaren. Sen beror det ju helt på i vilken familj den hamnar. Små raser har ju en tendens att byta ägare oftare än större raser.

Ametist, Karisma, Kahlúa är egna uppfödningar = 0 ägare innan
Kiara har haft en eller två lite beroende på hur man ser det såldes snabbt och lev tillbaka köpt av uppfödaren som sen sålde till mig istället.

Travaren köpte jag av uppfödaren och russet har uppfödaren och han som jag köpte honom av, så två stycken.
Skynda långsamt så går det fortare.

Sharon har haft tre ägare innan mig.
Nova är jag osäker på, men vet om fyra.
shettisarna är omöjligt att veta tyvärr, men åtminstone tre.
medarbetare på djurskydd.ifokus

Jag vet inte hur många ägare Blacky har haft på Irland. I passet är den första Flowerhill stables men dom är inte uppfödare. han har dock fått deras namn (Flowerhill Dysart). han var 8 år när han lämnade dom år 2004 för att åka till sverige.
sen finns 3 ägare uppskrivna i sverige (Nyholm(Hjo) 2004, Forshaga 2004 och Kungsbacka 2006) och så jag själv 2007. så enligt detta 5 ägare men som sagt, säkert fler på Irland.
Peppe är född 1993 och bor nu hos sin 9e ägare. år 1997 bytte han ägare 3 ggr samma år…. jag är den som haft honom längst, 4.5 år. De vi köpte hoom av hade honom i 3.5-4 år och dom vi sålde till har hittills haft honom i 2 år. så han flyttade rätt rejält när han var liten.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Min pålle är köpt direkt ifrån uppfödaren.
Föregående häst hade varit hos uppfödaren, första ägare och jag var andra ägare (död nu).
Vet inte, besiktning imorgon också, så Antagligen blir han min. Men skulle gissa först från uppfödaren till försäljningsstall (?) eller är det ovanligt? Annars från uppfödare, till person, till försäljningsstall, till ridskolan till mig.
Stackarn är bara 8 år och ska leva runt fyra härliga ponnyår med mig :)

#18 varför bara 4?

Min häst har förutom uppfödaren haft en annan ägare innan mig och tanken är att han ska stanna resten av hans liv hos mig
kissmekate.blogg.se
#19 Jag är 14, han är 8 och älskar att hoppa. Vi ska vidarutbilda honom och jag tar mig an den uppgiften för att jag verkligen älskar honom och för att han är en sån trevlig individ. Men han är född för att tävla och han älskar det, att hålla inne honom från hans dröm och min dröm om honom skulle vara fel.
Dessutom är han såpass liten, att det då är dax att övergå till stor häst.
Min häst har haft en ägare före mig. Bebbe här på forumet. köpte honom som 1åring.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Min häst har haft 4 ägare före mig.
"Min" ponny, är delägare, har haft en innan och det är uppfödaren.
Hennes andra ägare fick henne som 2åring och har haft henne sen dess.
Hon är 21år i år och en c-ponny.
Sylgja köpte jag som 6-åring från uppfödaren på Island. Gæfa är egen uppfödning. Så den ena en ägare innan mig, den andra ingen. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jackie John har haft 3 ägare innan hon kom till mig vid 10 år ålder - stannar livet ut! (Är idag 12, snart 13 år)
Sampdoria har haft 2 ägare innan hon kom till oss vid 8 års ålder - Osäkert om hon stannar livet ut. (Är idag 8, snart 9 år)
Oskar har haft 2 ägare innan mig när han kom vid 16 års ålder - Stannar livet ut!
"Foderhästen" (Morfars nordsvenk)
Har haft 1 ägare innan morfar när hon kom till honom vid 3 års ålder, Möjligt blir vi hennes 3:e ägare om vi inte bestämer oss för att avliva henne ist pga henne psykiska besvär som gör hästen livsfarlig.. - Osäkert att hon stannar, ev. avlining inom snar framtid. (Snart 5 år gammal)
Jag tycker synd om hästar som måste flytta runt hela tiden tycker att min Jackie har flytta runt för mycket 
Hottie kommer från uppfödaren, så 1 ägare innan mig.
Hästen jag hade innan köptes av uppfödaren också, men stod till försäljning i ett annat stall när vi köpte henne.
Av 8 hästar har vi köpt 5 från uppfödarna och av de andra så hade två haft 2 ägare (uppfödare inräknad) innan oss, den sista ponnyn var import från Belgien och köpt av hästhandlare så med honom vet jag inte.
5 av hästarna är uppfödda här var av 1 haft 2 ägare för att sedan komma tillbaka till oss (24 år gammal) och står nu utlånad, och en har varit utlånad i drygt 1.5 år och kom nyligen tillbaka (8 år gammal).
2 st är köpta som föl var av 1 var såld i ett antal år för att sedan komma tillbaka till oss igen.
Så samantaget:
3 st har haft 1 ägare (bara mig)
2 st har haft 2 ägare (inkl. mig)
1 st har haft 3 ägare (inkl. mig)
1 st har haft 4 ägare (inkl. mig)
Jag räknar även utleasningar som ägare samt stället de köptes som föl från som ägare.
Hakuna matata!