Vad ni gnäller!!!
I dag har vi varit ute och ridit i nysnö och -7 grader. Det blåste lite hårt och solen sken ändå. Det var så mysigt ute. Det var länge sedan jag myste så mycket när vi red. Elin min dotter har ju sportlov nu. Vi red ut tillsammans och hade med oss hundarna för första gången. Dom brukar inte gå att ha med lösa båda två. Dom brukar sticka då och vara borta i ca 20 min. Men i dag fattade dom visst att vi skulle rida en bit så dom sparade på sina krafter. Vi var ute över en timma och red. När vi var på väg tillbaka hem så stannde dom och la sig och bet i sina tassar för det hade fastnat så mycket snö där. Haha jag riktigt njöt för det var så skönt att se dom riktigt, riktigt trötta för en gångs skull. Vi fick gå med dom med koppel och hålla i hästen tills vi kom fram till stället där dom inte kör så mycket bil först och likdadant när vi kom hem. Men det var det värt. Det här måste vi göra om en gång till innan den här veckan är slut.
Oh, vad det är härligt med snö. Jag sa till Elin att i dag skulle jag kunna rida hur långt som helst.
Så mysigt det lät! Men vad har överskriften och texten för samband? :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hi hi att alla gnäller över vädret och längtar till våren. Ursäkta om det var dåligt skrivet av mig.
jag tänkte först "va f*n…" och ilade inn.. :)
I dag har det varit strålande sol och 15-20 grader kallt på det kallaste.. gu va jag längtade äfter att ha en häst att rida.. :'(
Ni värkar ha haft en underbar tur iaf, Gejsa!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Hahah, det undrade jag med Alex - men okey :P
Lät mysigt det där, även att jag föredrar sommarn ;P

Hi hi det var ju lite meningen också att ni skulle vara nyfikna och ila hit och läsa. Jag lyckades alltså?!
Ja, det var så härligt i dag. Det är sådana dagar som man tänker att det är faktist värt allt slit med djuren. 
låter inte illa, önskade jango var så snäll och rar :)

#6# Hi hi snäll och snäll. Jag skrev inte vad Gejsa gjorde. Elin hade fullt sjå att hålla henne ibland. Hon blir så pigg och spelar rädd när det blåser. Så hon hoppade ett par ggr när hundarna kom fram från skogen. Och slog bakut en gång bl a. Hon är jämt pigg och glad. Men det är ju lite jobbigt för henne att alltid vara på helspänn så att hon inte ramlar av när hon inte är berädd.
aah, på så sätt :P
det är jobbigt att sitta på helspänn, förstår henne.
det är ju inga småskutt dom kan ta ibland…;P

#8# Ja, Gejsa är lite smålavig. Men Gobban är fin som vanligt. *ler*
haha, så bra :) jag gillar inte när dom håller på och larvar sig, fast elin känner väl gejsa så pass väl så att hon vet hur hon reagerar i dom flesta situationer.
det gör ju inte jag…
Hihi ja du lyckades allt locka hit folk med den rubriken. ;P Jag trodde att det kanske hade nåt att göra med hjälm vs inte hjälm-frågan som har diskuterats mycket nu..:P
Men det här var ju betydligt trevligare att läsa. En positiv överraskning alltså. ^^ Fast själv så är jag inte nöjd med vädret här.. Det är iskallt, molnigt och blåser.. Inte det minsta mysigt alltså.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jag gnäller också på vädret. det har eg. varit jättefint men iom att det har blåst så känns det mkt kallare än vad det eg. är. men men snart kommer man väl klaga på värmen ist. för tiden går ju alldeles för fort, så snart är man väl hästlös.
Jag har inte heft en såå skön dag, min arm e helt konstig och Monessa bet mig i handen :P

ha, ha jag älskar ju detta vädret. Snö och sol och några minusgrader. Härligt att galoppera fram i nysnö.

Det låter härligt, red oxå igår. Men Bus ser o hör spöken hela tiden nu för tiden och är rädd för allt. Tror hon lugnar sig när vi flyttar till mindre. Annars var det jättehärligt väder!!!

gud , de lät häriigt de :D

#15# Har det hänt något särskilt på sista tiden då? Jag menar om hon ser spöken överallt. Eller har hon gjort det hela tiden som ni bott där?