Underbar, men vad göra?!
Jag har hittat en underbar liten 2 åring, korningsvalack förvisso… hade föredragit att han inte varit kastrerad än…
Jag tycker han har rätt så trevlig stam åt båda hållen, och kommer bli lagom stor =) Men jag vet inte, tycker de begär ganska så mycket för honom då han knapt är hanterad…
Och det dom begär för honom är mycket pengar som ingen kan punga ut med på en gång, och dom vill inte gå med på avbetalning… Va gör man då?! När det känns så rätt?
Ska jag bara vara kall och avvakta tills dom kommer på att dom inte får han såld?!
OM det är rätt häst för dig, och att priset känns ok kan man ju ta ett lån om man är riktigt säker på att man vill ha den hästen.
annars får du nog vänta tills nästa rätta häst dyker upp till rätt pris.
själv tog jag ett medlemslån när jag köpte min arab.
medlemslån?! Vad är det?
Jo, men det är ju det, att priset känns INTE okej, inte för e korsning som knappt är hanterad, han kan inte ens lyfta benen vid 2 års ålder. Och det är sånt som jag tycker man börjar med med en gång…
De tjatar om att han skulle få det så bra hos mig, men är inte alls tillmötesgående! Så jag tror jag får vänta ut dom,och under tiden leta vidare…!

Vad är det för korsning och vad begär dom för honom?
#3 det är inget jag vill gå in på innan jag vet hur allt slutar.

Sofie gå in på msn eller ring så pratar vi
Ett litet tips är att du gör någon form av lista där du skriver upp saker som du tycker motiverar till att priset är högt/borde sänkas. Samtidigt kan du ju förklara hur du känner, att du ser mycket gott i hästen och att han skulle få det bra hos dig MEN inte till det priset. Om du tycker att det är orimligt mycket pengar, så tycker förhoppningsvis andra det också - fast det är ju ingen garanti förstås..
Om priset nu är orimligt högt och ägarna känner att du är den "rätta" för deras pålle, kan man ju önska att de kunde vara lite tillmötesgående om de bryr sig om hästen. Men det är svårt att tycka till när man ingenting vet om er situation men lycka till!
Men Rosie då, varför såg jag det så här sent? Är du hemma i morgon? Aja, jag tar reda på det i morgon =)