Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 3221 ggr
kaka1234567
0

För gammal för tävling ??

Kan en häst va för gammal för tävling typ om den är 25??

Jag menar lixom om hästen orkar är den inte de. Hör många som säger så. Om man säger oj vad pigg han är han passar bra på banan fräsh och fin. och är 25 år gammal. nej de är alldeles för gammalt hästen ska inte tävla vid så hög ålder. Men om hästen är pigg och orkar då är den inte för gammal.

Vad tycker ni ???

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

SannaHolmgren
0

Är hästen bara pigg och i god kondition så spelar inte åldern någon roll tycker jag. Med min gamla häst så debuterade vi första gången på tävlingsbanan när han var 23 och åkte till sm i bruksridning när han var 25. Visst syntes det att han var senior, men åldersänkt rygg och något kantig överlinje, men han fick beröm för sin kondition vid vet besiktningen innan tävlingen. Jag fick ta bort honom när han fyllde 26, då tog åldern ut sin rätt.

[Tovab]
0

Är hästen pigg, fräsch och vill tävla. Att den tycker att det är kul så spelar inte åldern någon roll :)

kaka1234567
0

Håller med =)

_Mvh kaka
_

[Tovab]
0

Viktigast är ju att hästen tycker att det är kul :) Och att den är hel såklart ;)

kaka1234567
0

Japp =) helt klart

_Mvh kaka
_

Birke
0

Vi hade en 28åring som var som en 3åring - gav brorsan hjärnskakning haha! Härlig och bestämd var hon damen, ett russ. Tog bort henne vid 31års ålder  och hon höll igång hela tiden :)

kaka1234567
0

vadå ahah hjärnskakning de är inte kul =(

Men en härlig ålder =)

_Mvh kaka
_

Birke
0

#7 Gud vad pigg hon var, fast lite synd om brorsan haha.

kaka1234567
0

MIn sköt häst är 22 har typ inte hoppat på 5 år. bara gört dressyr pass. och vi hade jymekana. och med ett hinder. vi skulle rida slalom sen hopa av och gå balans gång på bom med soker bitar. Sedan hoppa upp och rida siksak mellan bomar. Och lämna spöt i en korn han kunde inte stå still men när jag väl fick i spöt. Så stälde han sig upp på två ben och sran som fan och va skit glad. Första gången var de ett test andra gången va han helt vild. woho.

vadå fickan hjärn skakning ??=(

_Mvh kaka
_

Birke
0

#9 En lätt hjärnskakning, gick över på ngr dagar. Så blir det när man har häst som tror sig vara unghäst ;)

kaka1234567
0

Hur gammal va brosan ?? Ocj jag trode inte man kunde få hjärnskakning av att bara sita på hästen

De va tur att de bara va en lät hjärnskakning

_Mvh kaka
_

Birke
0

#11 Nej, han åkte i backen så det dånade. Hm.. Vad kan ha vart? 12 kanske.

kaka1234567
0

Ok 12 åringar är lite tåligare en 5. men tur att han inte komm till söre skada har du någon bild på hästen ??

_Mvh kaka
_

Birke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13 Här är hon :) Har tyvärr ingen bättre bild.

ebengtssson
0

tycker men ska tänka"oj vad välskött den hästen måste vara", hur många hästar håller och så vid 25års ålder liksom?

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

[Tovab]
0

#15 *host* Min kompis har en ponny som är  27 eller 28 nu. Den är välskött och har inga problem. Tycker inte man ska tänka " oj vilken välskött häst". Såklart är hon det men hallå? det finns huuur många hästar som helst som är över 25 ;) Inte så speciellt med det tycker jag =)

kaka1234567
0

#14. Hon ser fin ut man ser hennes gammla manke

_Mvh kaka
_

Birke
0

#17 Vad jag minns var hon fin ja, men har svårt att se med täcket på. Tror det var vintern hon togs bort.

kaka1234567
0

De såg i alla fal ut som att hon hade stor manke för så ser de ut på bebbe när han har täke men jag tog nog fel =)

_Mvh kaka
_

ebengtssson
0

#16 jag menar 25 som tävlar. vi har en 28åring

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

[Tovab]
0

#20 ojdå, förlåt Skäms Fast min kompid tävlade med sin ponny för runt 1-2 veckor sedan..Obestämd Den är pigg och fräsch och snabb när den sätter av i språng! Skrattande