Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2031 ggr
Hermelina
0

Ensam ?

Jag bor på en ö med endast 2 hästar här och jag skulle vilja ta ut min häst hit eftersom det blir enklare med allt då!

Det är bara ett "litet" problem.. På dagen så kan min ponny få sällskap av två andra hästar, men på natten så har ägaren betsämt att hon ska ta hem dem till sin tomt, så min ponny blir ensam kvar i hagen (finns ett vindskydd med två boxar där också). Jag kan absolut inte få ta hem min ponny till henne heller.. Så han blir alltså själv på natten.
Hur tror ni att det skulle funka? Det kasnke är väldigt individuellt? Tror ni det skulle funka bättre med en kanin till sällskap?

viktoria91
0

min kan gå själv hur som helst men är väldigt individuellt hur mkt en häst klarra av att gå själv. tror inte kanin är något vidare sällskap, hellre något i mer samma storlek som en häst ex en ko. =)

Hermelina
0

#1 Aha okej :P

lisette
0

testa!

Lorita
0

Bästa skulle vara om hästen kunde gå med kor under natten eller en hage nära kor, kor och hästar funkar normalt väldigigt bra ihop.

Absolut bäst är ju såklart om du kunde ta ut två hästar själv till ön men det är inte alltid möjligt.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Hermelina
0

Nu är jag glad :D Förhoppningsvis så kan hon lämna kvar en av sina hästar i hagen till mig, och bara ta hem den ena :)) Skulle ju vara perfekt, för kor finns tyvärr inte heller :/

Men om det inte funkar så får jag väll ändå testa helt enkelt..!