smeden
nu undrar jag hva dere hadde gjort med dette jag har en smed som inte kommer ner han skal så på torsdag skulle han komme han kom inte och inte ringte han och sa i fra heller efter masse tlf til han tok han endelig tlf da hadde han glemt meg så skulle han komme fredag men dukket inte opp jag ringte och ringe sen min häst tappa da en sko men nei jag sendte melling på han mobil nei så på söndag kveld ringer jag hemm til honom da tok han tlf och var sur jag spör da om han kan ta och sko hästen sen nu har han tappa en sko med da svarer smeden at ja men det fikk ble kvelden mandag sen han moste ta alle sine bokka kunder först.
jag har brukt samme smeden i 2 år och dette er inte förste gangen han inte kommer eller ringer.
jag tycker dette er lite kjempig sen viss jag ringer noen andre for och komme och sko så kansje han kommer och da står jag der med 2 smeder eller moste ringe opp den andre och si du behöver inte komma sen hästen er skod jag vet inte ner han kommer eller inte kommer
så hva er det beste och gjöre min kompis her i sverige sier at dette er en kommen ting med alle smeder hovslagere men det har jag vanskelig for och tro på
noen råd til meg jag föler at jag moste jate och jate på honom

Tyvärr är detmer regel än undantag att hovslagare inte kommer eller kommer för sent utan att höra av sig. Det bästa du kan göra är att byta hovslagare om du har möjlighet. En som inte kommer och inte hör av sig ska inte ha några kunder heller. Problemet med hovslagare är att de får kunder oavsett hur de beter sig eftersom det är brist på hovslagare på de flesta ställen.
Skynda långsamt så går det fortare.