Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3689 ggr
Rafflan
0

varför Fårskinnspad?

många verkar ha Fårskinnspad under sadeln till sina hästar, varför? för att det är snyggt?

Peppe
0

en fårskinnspadd jämnar ut trycket väldigt bra. bra att ha speciellt vid hoppning för att dämpa i landningen.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lorita
0

det är ett naturmaterial som andas naturligt och ger en viss stoppning.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

viktoria91
0

jag vet några som har det bara för att det är snyggt. ska man ha fårskinnspadd eller vilken padd som helst ska den vara utprovad tsm med sadlen annars kan det bli fel!

Rafflan
0

#1 & #2 ja men är det inte bara om sadeln ligger dåligt så medans man letar bra sadel eller musklar på hästen kan man ha pad?

#3 typ det jag tänkte på, har hört att medans man letar rätt sadel eller musklar hästen kan man ha pad. Men många verkar ha det även fast hästen är bra musklad och verkar inte leta bättre sadel så då borde dem ju inte tycka det är nåt fel på sadeln :S

viktoria91
0

#3 visst kan man ha padd för att fylla ut sadlen tills hästen har satt muskler men på en sadel som ligger perfekt är där inte plats till en padd under då klämmer ofta sadlen på hästen=)

Rafflan
0

#5 ja, men det är otroligt många, speciellt bland mina kompisar/bekanta och folk man ser på nätet som har pad, på väl musklade hästar. fattar liksom inte varför :S

viktoria91
0

#6 det skulle vara om sadlen ligger dåligt fast då letar man efter en bra passande sadel. är som sgat många som har det för att det är snyggt, tyvärr.=/

Peppe
0

om nu hästen är välmusklad över ryggen så ligger uppenbarligen inte sadeln dåligt tillsammans med padden

eftersom många idag är medvetna om det som står i #1 och #2 så provar många ut sina sadlar tillsammans med padd för att kunna ha det så.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Mortalsaints
0

Jag har padd på min mest för att hon trivs mycket bättre med padd under sadeln än utan, vilket hon visar tydligt.