Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 840 ggr
Lina
0

vårtecken !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag när jag var ute och red såg jag dehär..

steffy
0

0# ååå, kan du inte skicka ner lite vår till mig?Skrattande

gejsa
0

Men herregud var bor du någonstans? Vi har snö här.

Lina
0

i skååååne <3 och är satans glá för de:) vi har också haft snö men som mäst 3cm kanske och det stannade i ett par dagar.. jätteskönt:)

[slo]
0

Sådär ser det ut på västkusten också :)

bubbelbubbel
0

idag kändes det som vår, vet inte varför, för jag har ju inte varit ute, haha, men det kändes som det ändå…
det var nog bara för att det var torrt kanske..

__iE
0

här har vi inte heller ngn snö :D Blekinge ^^

lisette
0

vi var ute i skogen i två timmar, men såg inga gröna buskar… men det har verkligen känts som vår de senaste dagarna. sambon hade sett gäss komma tillbaks igen. risken är ju bara att det kommer en köldknäpp o alla fåglar dör… =(

VeronicaP
0

De här växer i min trädgård de..

gejsa
0

#8# Oj! Vi har snö överallt än så länge. Vi ska väl ha plusgrader i morgon med men sedan -6 måndag och upp till -12 grader tror jag det var. Typiskt att det ska bli så kallt när man vill rida ut varje dag nu när det är sportlov.

E_hjo
0

Jag vill inte heller ha nån snö… *snyft*  =´(

gejsa
0

Men jag vill ha snön kvar. Älskar att ta in mina hästar rena på fötterna och mina hundar ska man inte tala om. Då slipper man ju tvätta dom. Det är rent och fint och ljust ute när det är snö. *ler*

Eve
0

Jag vill också ha vår!

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

SarahPeace
0

VAA? jisses, här har vi snööööööööö  : O , Lyllossar! :P  Som ni ser på bilden så har vi snö fortfarande, men de iaf iaf 1 + nu idag :P

Sussi
0

Alltså var bor ni människor?! Jag ska flytta till skåne har jag bestämt mig, blir helt nostalgiskt av att titta på vårbilderna!

När jag ser ut genom mitt fönster så snöar det :(

#3 Vilken ljuvlig ridstig ni ser ut att ha!

När kommer våren vanligtvis i södra Sverige?

bubbelbubbel
0

våren brukar väl komma hit vid mars april, vet inte när den slår in över skåne, men det kan ju inte skilja så himla mycket mellan oss småland/skåne.

lisette
0

förra året var det snö i skåne till 18/4.. *ryser*

MiaMaria
0

Men hallå!! Det där är fusk!! Jag emigrerar snart till södra Sverige, blir galen på den här vintern!! Så om det är någon som vill ha en halvt förvirrad men glad tjej inneboende så hojta till ;-)

__iE
0

hahah, heter det inte emigrerar när man flyttar utomlands ? :P

MiaMaria
0

Haha jo, men det är i princip utomlands för mig ;-)

__iE
0

hahahha, inte riiiiktigt :P men okejdå ^^

VeronicaP
0

Ja jag bor i Halland eller snarare i Halmstads trakten , och våren brukar väl komma i slutet på mars början på april i vanliga fall, så den är ovanligt tidigt i år , sen har vi faktiskt lite minus ibland men har som idag haft en helt underbar dag , men lungt väder några plusgrader och helt vindstilla så inte har man behövt ha någon tjock jacka idag *ler*

bebbe
0

I dag fick jag en "vårhälsning" från Olivia

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

#22# Härligt bebbe. Olivia mår bra i magen än hoppas jag?

bebbe
0

Jadå, det har aldrig varit något problem.

gejsa
0

#24# nej, jag vet att det inte var problem förut. Men eftersom hon fick nappflaska länge (för det är väl hon) så tänkte jag att magen kanske tog stryk av det senare. Tänkte på min Sorro du vet. *ler*

Alex
0

Jag vill också ha vår!

Lisette - Den här bilden tog jag 9:e april förra året..

MiaMaria - Jag håller med om att Skåne är utomlands.. De pratar inte svenska där i alla fall. Man förstår ju ingenting. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

bebbe
0

Hon har aldrig drukit ur nappflaska, tog spannen direkt. och hon verkar inte ha några problem med magen ännu i alla fall.Glad

Peppe
0

vi har snödroppar i småland

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Anna
0

Här är det ca 5cm snö just nu, som mest har det varit en halvmeter i januari! :) Vill inte ha vår ännu..

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MiaMaria
0

Ja men precis Alex! =) Dom pratar inte så man förstår och det är långt dit, för mig iaf ;-)

reddie
0

Här har det snöat hela natten och det snöar fortfarande. Har nog snart kommit en dm. Härligt tycker jag, är det vinter så ska det vara snö. Det får gärna ligga kvar till slutet av mars sedan är det dags för vårsolen att komma fram.

lisette
0

*Hostar* allt ovanför hallandåsen är norrland för oss… jag var i sthlm idag och är SÅÅÅ glad för att jag inte bor där uppe… vilken stad, aldrig att jag hade låtit mina barn växa upp där..

kommer ut från flyget och det som möter en är gödsellukt - jag kände mig hemma… *garv*

[slo]
0

#32 Huga, vad gjorde du i sthlm? :o

lisette
0

utbildning i ABC klassificering…

[slo]
0

Vilket innebär? :p

[Quellii]
0

Vad härligt med vååår! :O Här är det ju vinter & jättekallt xD

gejsa
0

#27# Ja, men du förstår hur jag menar hoppas jag iaf. Jag menar att hon har ju inte diat som vanligt. Och det gjorde ju inte Sorro heller nattetid pga tjurigt sto. Tror att det är därför han är så dålig i magen nu.

gejsa
0

Har inte sett ett enda vårtecken. Här är det snöstorm och snö och kallt.Hi hi

lisette
0

#36 vilken grym bild! :D

Rita-S
0

I går ramlade det ner ytterligare 30 cm snö….

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sussi
0

Idag är här -20 så mina vårkänslor är lite nerkylda för tillfället.

gejsa
0

Hi hi vi har -11 nu.

Emelie-G
0

I slutet av januari hittade jag en snödroppe i rabatten, fast den har nog frusit ihjäl nu, om inte gör den nog det senare i veckan då det ska bli 10 minus..

Emelie

[slo]
0

Men va i…? Nu ligger det några cm snö och är -9 här… Burr!! Jag vill ha vår Skrikandes

__iE
0

Här är det me snö nu *gråta* >.< Jag HATAR snö! den kunde ju kommit om en vecka >.< *sur*

lisette
0

o här snöar det nu… *ryser* vi skulle visst få en snöstorm upplyste gejsa mig om tidigare. jag är alltid sist om att få reda på allt..

gejsa
0

#46# Ha, ha ja det är väl den som är på väg nu. 1-3 dm snö. Det blir väl kul?

Rita-S
0

-25 här i dag

friskt får man säga!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

gejsa
0

-18 grader i morse.