Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 733 ggr
emsems
0

tävla 6åring

jag undrar lite oma tt tävla 6åringar… hörde någon sa att man får tävla 6åringar i avd A om den har gått minst 3 felfria LD? stämmer det? någon annan sa att bara en behövdes…. någon som har ett TR till hands?

MiaMaria
0

Såhär står det i TR 2003

6-åriga hästar får starta högst 140. 6-årigahästar får starta i avdelning A i klasser 90-125 efter att ha presterat två felfria ritter i unghästavdelning på minst samma höjd det året hästen blir 6 år.

Loa-bg
0

Är det ponny eller häst? Om det gäller ponny, har du rätt ems. Tre felfria rundor i avd. B för att få tävla i avd. A. Det gäller ponnyer upp t.o.m 6 år :)

emsems
0

det är en häst.

Tack för svaret Mia Maria och Loa_bg!

spelar det någon roll vilken nivå tävlingen var på? alltså om jag ridit felfria ritter på tex klubbtävling, räknas det då? eller får man bara räkna tex regionala eller lokala osv?

och om man startar och har gjort tex två felfria ritter i 120 cm, får jag då brja hoppa högre, eller? förstod inte varför man fick hoppa 140, men sedan stod det 125? eller är det så att man bra får starta över 125 i avd B? och längre i avd a?

MiaMaria
0

Så har står det fortsättningsvis: 6-åriga hästar får starta i avd A i klasser 130-140 efter att ha presterat 2 felfria ritter i 130 unghästavdelning det år hästen blir 6 år.

Ang det du fråga om klubbtävlingar så tror jag inte det gills, det måste vara lokal och uppåt har jag för mig, eller rättare sagt är jag rätt säker på.

emsems
0

låter ju mer logiskt så iaf! Tack!

MiaMaria
0

Inga problem, har TR alltid brevid datorn =) Läste de sista men missade skriva in de av nån anledning