Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 6314 ggr
Alma-G
0

Kwik Out stigbyglar?

Ja, är det någon som har erfarenhet av dessa stigbyglar? Funkar dem bra eller åker de ut även när man inte trillar av eller öppnar dem sig inte etc?
Skriv allt ni vet :)

JoyBysen
0

Jag har sådana, de åker ut varje gång man trillar av och fastnar lite, asså de kan inte åka upp när man rider vanligt utan att det hände något för man har foten på plattan ju, och den åker bara upp om man puttar på stigbygelns sida typ, lite svårt att förklara.

Men jag har bara positivt om dem! :)

LillaLinn
0

Jag har också ett par Kwik out, har dock inte trillat av med mina.

Alma-G
0

#1 Okej, låte ju bra :)

#2 Men de har inte åkt upp när du "bara ridit" då?

LillaLinn
0

Nej, dom har aldrig åkt upp. Dom sitter ganska hårt, men jag tror att om man faller av så åker dom upp av kroppstyngden.

Elshira
0

Jag har sådana och har åkt av runt 4-5 ggr med dem och de har löst ur varje gång. När man rider är de som vilka andra stigbyglar som helst och kan inte lösa ur av misstag så att säga =) Jag rekommenderar dem varmt!

Hakuna matata!

Alma-G
0

#4 & #5 Då ska jag absolut köpa dem! :)

JoyBysen
0

Ja köp dem! :D

Just det, har trillat av minst 20 gånger i dem :$
Och de löstes ut varje gång, och särskilt i somras när jag höll på att bryta nacken när jag flög av, hade nog inte suttit här om jag inte hade haft de stigbyglarna som löstes ut direkt! :P

Valkyrie
0

har någon en bild? ^^

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Alma-G
0

#7 Låter perfekt! :D

#8 Finns på börjes & hööks mm ställen (kostar nästan 200 sek billigare på Börjes): http://www.hooks.se/product.aspx?productid=510073&deptid=107&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

LillaLinn
0

Jag köpte mina begagnade i bra skick för 150 eller om det var 200 :)

mille-star
0

Jag har också ett par kvick out och jag rider helst inte med något annat av säkerhetsskäl. Stigbyglarna löser ut sig av kroppstyngden när man ramlar av, de kan inte lösa ut sig när du rider eftersom du har foten på bottenplattan. För att de ska lösa ut sig så krävs en tyngd på sidan.

Enda nackdelen med dem är att de gnisslar om man inte smörjer dem regelbundet!

MillaJ
0

har haft såna och har ramlat av en gång med dem.. Kan nästan säga att jag åkta av pga dem, när hästen tvärnitade och sedan vände. Jag åkte fram vid stoppet och då öppnade de sig så när hästen vände åkte jag av :p
Men de fungerade ju som de skulle om man säger så, och jag fastnade inte i stigbyglarna så de är ju säkra.
Se bara till att smörja gångjärnen så det inte gnisslar så förbannat ;)