Att göra ridningen roligare
Det känns som om min häst börjar tröttna på att bli riden. Jag rider ca 4 ggr i veckan, antingen på gärdet eller ut i skogen. Vi har många olika ridvägar som vi brukar utforska. Men det känns som om han inte alls vill längre. Han är seg på vägen dit, men det går fort på tillbaka vägen. Så har han inte varit förut.
Några tips på hur man kan göra ridningen roligare?
Vi kör ganska enformigt.
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Han har möjligen inte ont, annars så 14 dagar bete är inte så dumt

min ponny tkr det är jättekul att hoppa i skogen eller tävla mot en annan häst. även att gallopera över presseningar på ridbanan, köra slalom m.m. på ridbanan.
Att bara rida i skogen kanske inte är det han vill, skåklart ska man inte sluta göra det, världens bästa omväxling!
Men kanske lite vanliga dressyrpass ibland, löshoppning, hoppning på honom, som ovan sa: kanske någon lite gymkhana eller dylikt? Eller bara en betespaus, alla har sina perioder :)
Men ifall det känns som att han har ont, kolla upp det!
#1 Jag hittar inga fel, men man vet ju aldrig. Jag ska åka på ridläger på söndag, efter det kommer han få vila. Under lägret kommer jag ju även få lite tips som tur va.
#2 Min häst har aldrig hoppat förut, och är även triangelmärkt. Jag har provat gå över lite stockar någon gång, det är läskigt tycker han. Har tyvärr ingen att rida med… Och har ingen ridbana att rida på.

#4 det funkar med hage/äng också att lägga ut sakerna i =)
#3 Nej det är sant. Han har varit ridskolehäst tidigare, men hatade det. Anledningen till att han såldes. Då gillade han skogen mycket mycket mer än ridbanan. Men sen jag köpte honom i september har jag bara ridit i skogen eftersom det inte finns någon ridbana i närheten. Jag brukar rida på gärdet ibland, men nu är det väldigt högt gräs så det skulle nog bara bli jobbigt för honom.
Han är en islandshäst och kan inte så värst mycket inom dressyr. Kan skänkelvikning och lite andra enkla övningar.
Jag är inte helt säker på om jag vågar lägga ut saker på ängen eftersom det inte är vi som äger den.

#6 det är ju bara att fråga och plockar man undanefter sig är dte väl ingen fara=)
#7 Ja det är sant 
när mina hästar verkar lite uttråkade och inte vill så brukar jag någon okunnig få rida dem en stund :) Då får de något annat att tänka på en liten stund =D
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Man behöver inte alltid rida. Longera, gå promenad, tömkör, göra Nh övningar
#10 Jag tränar nh i stort sett varje dag. Gå promenad gör vi ibland, men det är tråkigt. Longera ingår i nh, och tömköra vågar jag inte prova med honom..
Tack för alla tips!

#2 Kan det inte bli halt att galoppera över en pressening? Om det blir det låter det lite farligt o.O

#12 nej, en torr pressening på grusunderlag halkar inte min på iaf=) sen är det ca ett galoppsprång dte rör sig om.