Fula stall
Ja precis! Är det några här som liksom vi har ett jätteful och gammalt stall. Vårt ser förskräckligt ut men både vi och hästarna stortrivs. Kallt på vintern och rätt mörkt är stallet på somrarna.
Men vi älskar vårt fula men funktionella stall.
(Har tyvärr ingen bild på denna dator på hur stallet ser ut.)

Vårt stall är fullt och rätt så oorganiserad, men jag trivs :)

samma sak här! men jag trivs ändå… ska dock försöka råda bot på fulheten i sommar och bland annat byta loftgolv, bygga sadelkammare, sätta in nya innerväggar och måla… vi får väl se hur det går!
mitt är byggt i en gammal ladugård, jag älskar det :) gillar när det är litet och tråkigt :)
Fast det hade inte skadat med lite högre i tak och lite större stallgång, varmvatten och bättre väggar (har stenväggar=skitkallt på vintern) men det finns som tur va varma kläder & täcken ;)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
#2 - Sparar du det tills jag kommer? ;)
Jag har ett skitfult stall och trivs inte så där jätte bra i det. Enda fördelen är att jag har bete bredvid stallet och att det är himla svalt på sommaren så hästarna går gärna in.

#4 vilket? jag har redan börjat där inne.. :D väggarna är borta nu och jag håller på att skrubba dem renare, har tagit bort innertaket och satt in nytt där sadelkammaren ska vara.
men jag kan nog spara något åt dig, hur länge stannar du? hahaha :D

Jag hade stall och kaninuppfödning i fähuset, sen förra året rev vi ner träväggarna och bygge med sten som ska muras nu och stallet hel renoveras, 4 nya boxar håller på att tillverkas, en sadelkammare ska till, vattenpump ska flyttas, herregud de är så stökigt och rörigt där nere så man blir mörkrädd mitt i sommarn!
Trivdes super i de gammla stllat som rymde alla djur, får,kor, hästar, kaniner..
Stenväggarna är super för de drar inte kallt om vintern utan värmen stannar kvar :)
För mig ska det vara gammalt och slitet eller nytt och stilrent typ (a)