Surrogatsto omgående!
Hjälp! är det någon som vet något sto som förlorat sin fölunge o kan ta sig an ett litet nyfött islandsföl som förlorat sin mamma inatt..
Kopiera o sprid detta vidare snälla..
Fölet finns i Valbo (Gävle)
Ring omgående till Lotta 070/3592271 el Lena 070/6939367 el Ida 0730315868
Mvh Nathalie
Jag hoppas att de som sprider ut sånt här har någon typ av kontakt med ägaren och kan meddela i de här trådarna sen också när det inte längre är aktuellt. Än en gång tipsar jag om Ammajouren…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Skrev istället för min vän som inte har konto här. Är faktiskt inte hundra på om hon faktiskt HAR kontakt med ägaren, men det antar jag!
Eftersom hon är islandshästnörd + att denna ägaren bor nära oss ^^
Mvh Nathalie
#2 Bra, tänkte lite också på den biten med "kopiera och sprid vidare", det är väl kanske inte jättelämpligt i alla lägen.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#3: Nä det kan jag helt klart hålla med om. Ska hålla ögonen öppna så jag kan säga till när det inte längre är aktuellt :)
Mvh Nathalie
#4 Kanon det! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Det är bättre att enbart gå via ammajouren, för risken när man lätter ut telefonnummer på diverse sajter (eller via SMS) är att telefonerna blir bombarderade med SMS/samtal från nyfikna och välvilliga människor, så att de som verkligen HAR en amma inte kommer fram!
Be i stället alla som har lämpliga tillgängliga ammaston att lägga in dem på ammajouren eller i alla fall besöka sidan och tita efter lämpliga föl. (många vill inte lägga ut sina ston där, men kan ibland tänka sig att låta stoet bli amma om det finns något föl inläagt där…)