inkomster?
vilka får in pengar på ett eller annat sätt på att ha hästar? hur och vad görs då?
eller har ni bara utgifter ;-)
Jag har bara utgifter, men jag äger inte eget stall heller :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Har stuteri och säljer därför uppfödningar ibland. Det betyder att jag får tillbaka lite ibland, men går ändå minus. Har dock inte hästarna för att tjäna pengar på dom. Jag har dom för att jag älskar hästar.
Vilken ras, Inger?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Bara utgifter vad jag vet, men det är det värt… : )
Vi slipper åtminstonde stallhyran, eftersom vi har ett eget litet stall…
jag har bara utgifter tyvärr, men det jag tjänar på att ha häst är en rolig samvaro med hästen och komma ut i skogen…
men pengamässigt går jag back flera tusen varje månad
bara utgifter- men får mkt tillbaka på annat sätt! Frisk luft, promenader o hästar som gnäggar/ kommer springande när man kommer.Obetalbart!!!
#3 Har hittills haft Shetland och Russ, men har nu köpt 2 Islandsston…..så vi får väl se.

det är nästan bara utgifter..Fast förra året så fick jag över ett tusen för mina vinster & placeringar med Lippe:D

För mig går det runt nu, de enda jag betalar är bensinen till stallet (2 mil enkel väg). Tidigare när jag hade Musse va det tjurigt, minst en veterinär räkning varje månad, men de gick det oxå, inte tal om något sparande då… Men vad gör man inte för hästar ;-) Inga inkomster alls från hästsidan, mer eller mindre gav ju bort Musse oxå så.

Enda "inkomsterna" kommer ifrån ponnytravet. 2006 tjänade jag som kusk 3.500:-, ersätter liite bensinpengar i alla fall.
jag håller ridlektoner på 2 ridskolor (inte på mirran allts, utan på deras hästar) och så skriver jag till ridsport, och så håller vi på dra igång en voltigegrupp..

#11 Vad skriver du för artiklar där?

inkomst, vad är det?
olika… har skrivit om erik berggrens hoppträningar i umeå, å så har jag skrivit om cuper, och just nu åhller jag på med ett repotage om en högt raknad dressyrkvinna här uppe!

har haft tur att få ha en bra travare. Han föder allihop
floran_pro, gud va roligt! hade jag eget stall skulle jag lätt försöka ha någon travis med för att tjäna lite pengar… skulle vara såååå skönt!

har väl ingen direkt imkomst…:S får nån 20a av mormor lite då o då..:P just nu passar jag 6 hästar vars ägare(mina grannar) e på semester. Tjejen som egentligen skulle gjort det, ramalde av en häst i typ fredes o i söndes lr lördes så böjade hon må värre då visade d sig att hon hade en blödning på njuranra..:S jag ska passa hästarna i tre dar. Idag var den första! Jag sköter fodringen på morgonen,släpper ut dem, lägger ut hö i hagarna,fixar vatten o boxarna o hagarna sedan mockar jag o fixar maten till kvällen… för det får jag 200 per dag! som jag har fattat det. Blir alltså 600:- för dom tre dagarna.:) e d för mkt lr för lite? sj tror jag d e ganska lagom men vad tycker ni? :)
bara utgifter…. å många

Bara utgifter, men klagar inte då jag får mycket annat tillbaka
Förut hade jag lite inkomst på stallhyra när jag hade eget stall. + att jag körde in lite hästar åt folk. Nu är det bara utgifter då jag hyr in mig.( någon enstaka inkörning men inget att räkna.) Men jag saknar mitt egna stall, men inte att hyra ut en stallplats för det blev bara jobbigt att ha människor springande hemma hela tiden.
Ni som har inkomster på hästar, redovisas dom eller är det så att säga "under bordet"?
Bara utgifter 
Men vad gör man inte för pållens bästa?

Lite inkomst av mina inackorderingar. Men det ÄTER mina hästar upp snabbt eftersom jag är så billig.

Ojsan, inga inkomster här inte ;)
inkomster på hästar? Nej, d har ja då inte sett några. DYRT DYRT DYRT.
# 0 Tjänar du pengar på häst då?