Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: sajtenifokus
Läst 592 ggr
Snuttan2
0

Regel om att ej få ha bilder utan hjälm

Vad tycker ni om den regeln? Fungerar den för er? 

Fördelar med regeln?

Nackdelar med regeln?

Regeln ser nu ut såhär:

"Obs: Vi vill föregå med gott exempel därför har vi tillsammans med våra medlemmar kommit fram till att vi inte lägger upp hjälmlösa ryttarbilder i forumet.

Tidigare så var det ju även i fotoalbumet som hjälmlösa bilder inte får förekomma, men det är ens privata hörna. Därav att jag plockade bort det." 

"Med hänsyn till att det på dressyr och westerntävlingar inte används hjälm kommer bilder från tävlingar med hatt att godkännas.

Notera att alla andra bilder kommer att tas bort om de inte följer reglerna. Detta är enbart på prov och missbrukas detta så kommer det inte att få visas någon hjälmlös bild.

Jag la även till att hjälmlösa körbilder inte får visas."

NinaToy
0

Cool bild du har!:)

shirley
0

kanske inte behöver säga nåt egentligen… tycker att en vuxen männinska ska få välja om de inte vill ha hjälm utan diskussioner. å att det inte är ett forums grej att uppfostra barn till att ha hjälm…. ett forum mot hela resten av internet ;-)
tror ju att barnen inte bara är här….
å få det vara hjälmlösa bilder på ens sida förstår jag liksom inte ens grejen med reglen…..
så jag e "emot" den reglen.

[slo]
0

Jag bryr mig faktiskt inte, la inte upp speciellt mycket bilder här förut och numera gör jag det aldrig :)

emsems
0

jag bryr mig inte heller.. på ett sätt bra att sätta någon slags standard som uppfostrar, men jag tror att alla barn har hjälm ändå? eller? jag har nog aldrig någonsin settt någon rida utan hjälm ändå… förutom typ in från hagen eller när man badar… tråkigt att vissa bilder inte år ses bara för att man itne har hjälm… för det blir lite så att man sätter gränser… alltså i så fall borde man itne å rida i skor utan klack heller, eller inte i shorts.. äh, jag tycker vi kan slopa den egentligen..

AusaBausa
0

Jag tycker det är bra att vi föregår med gott exempel att bara visa foto där man använder hjälm! Här är mga yngre som är här o kollar på fotona.

Upp till var o en att använda hjälm men det behöver inte visas här att vissa inte gör det!

Mangis
0

Japp, håller med AusaBausa - vill man rida utan hjälm så kan man väl göra det men visa det inte här. Jag betalar gärna för vårda va allvarliga skador, men inte alls så gärna om folk inte ens försöker skydda sig så mig sticker det lite i ögonen på.

reddie
0

Håller med 5 och 6. Tycker att det är bra att vi inte visar hjälmlösa ryttare/kuskar. Är man så dum att man rider hjälmlöst så fattar jag inte ens att man vill visa det för allmänheten här på forumet.

Regeln finns ju, varför tjata och tjafsa. Passar det inte så kan man välja att bli medlem på andra forum där man får lägga upp sina idiotiska hjälmlösa bilder.

gejsa
0

Håller med #2# där.

jen
0

jag gillar inte pek-pinneregler.

Mangis
0

#9 Jag gillar inte att det behövs. Tänk så mycket enklare om alla bara gjorde rätt (d.v.s. som jag *ler*) hela tiden… Inga åldersgränser, inga påbuds-/hastighetsskyltar, ingen skolplikt. Och inga tjatande moraltanter som jag!

CBA
0

Jag kommer nu låsa denna tråden då diskusionen redan har pågått i tråden om Skrivregler, detta pga att denna tråden omöjligt kan tillföra något nytt.

Mvh Charlotte Medarbetare

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer