varför blir d så?!!
som ni vet så har mackan haft sin skrittvila o sedan satte ägaren igång honom i trav. och sedan i galopp. efter det så fick vi rida honom. anledningen till att han just bara skrittades var för att han började tölta/passgång när han travade o sprang in i galoppen vilket han inte har gjort innan.. jag började bara förra veckan med att galoppera honom o då fick vi verkligen till en riktigt ordentlig galopp som var kraftig..andra gången blev galoppen också lika kraftful men han var mkt mjukare o finare..men sedna så började den andra tjejen också galoppera med honom igen o nu när jag rec honom sist så blev jag jätte besviken för nu va d samma spring i galoppen igen..:S undrar om hon låter han springa in i galoppen lr vad hon gör? besviken blir man iaf när jag äntligen trodde d skulle gå framåt.. nu ska hon rida honom i tre dagar o sen ska han vila en dag o sen ska jag rida honom två dagar..jag o ägaren har är båda överens om att han bara får travs om han går i rätt, alltså inte passar får man inte över han i vanlig trav så skritta en stund ist. Vi har också kommit överens om att vi bara galopperar om d blir en ordentlig galopp dvs inget spring o massa pass gång + att vi nu har börjat sitta ner i traven vilket vi inte har gjort så mkt innan att han måste gå i form då för att förebygga att vi skumpar runder eftersom traven blir mjukare om han går i en bra form o d då blri lättare att sitta ner. Men jag vet inte om den andra tjejen tänker som vi lr hur hon tänker. men vi har sagt så iaf.

än så länge så går han väldigt fint i traven o d går framåt o han länger på stegen bra :) och han passgångar inte med mig nu!har hänt att han tar ngr steg men då ,vet inte hur jag gör, men han går över i vnalig trav direkt iaf..

kanske oklart om vad d är jag frågar.. frågan är alltså varför d blri så med galoppen..?

Det är ju jättesvårt att veta varför det blir så! Det kan vara allt från att du har dålig balans den dagen, till att han har ont någonstans, utrustning eller vad som hänt under veckan. Han kanske bara är påp glatt humör? Fortsätt du att prata med ägaren som kanske känner hästen bättre. Varför rider hon honom så lite själv?

hon tycker inte d e så kul att rida honom…så hon rider om d e nån dag som inte vi kan. jo d e klart att d e svårt att svara..men jag tänkte om d kunda ha nåt att göra med hur den andra tjejen gör när hon rider o galopperar..tack för ditt svar iaf.