Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1878 ggr
halludu
0

Hooks produkt.

Hej! Jag har köpt ett par chaps från hööks. Men nu har dragkedjan gått av. Givetvis ska det gå att lämna in dom och laga dem eller få ett par nya. Men min fråga är nu, eftersom jag köpte dem på nätet, måste jag har den ordersedlen som låg i paketet eller räcker det med det som är på "mina sidor" ? Där ligger ju alla mina order?

Tacksam för snabba svar då jag kanske åker till hööks i morgon..

Rita-S
0

beror på vad affären tycker, men så som vi prakticerar för datorföretaget jag jobbar på kundtjänst så kvittar det så länge man kan se köpstället, datum och produkten. Så jag skulle väl tro det är det viktiga även for hööks!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

halludu
0

Okej va bra!! Ska höra med dem i morgon!

Tack så jätte mycket för svar!

Rita-S
0

#2 det var så lite så, jag håller tummar för att dom tycker det samma :) Men sedan du har ordernummer kvar borde det ändå inte va nåt problem, dom måste ju spara alla sina transaktioner i 10 år enligt den där lagen som jag aldrig kommer på vad heter (den omhandlar allt av moms och bokförning för företag iaf). Så dom har i behåll din order i 10 år från du shoppar. Altså borde dom oavsett vad du har i behåll kunne se när du köpte produkten, vilket jag iaf skulle tycka borde va tillräckligt. Så jag tror nog inte du får så mycket problem med att visa när du köpte produkten!

Om det sen underlättar reklamationer om det har gått en tid , det är en helt annan femma. Det brukar väl sällant va nåt problem innom ett år från köpet (lite beroende på vad man har köpt) men efter ett år brukar dom va lite strävare, alla förhandlare.. ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida