Importera - Asien
Vilket ar det billigaste sattet att importera fran Asien?
Vart i Asien? Billigaste sättet vet jag inte, men jag hoppas, för hästens skull, att det göra med flyg…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Nedre delen av Asien. Farja ar inget alternativ eftersom att det tar mer en tre manader…
Ingen som har importerat fran Asien?

Jätte nyfiken på vad är det för häst man väljer att importera ifrån nedre delen utav asien?

måste ju fråga vad det är för ngt du ska importera? flyg måste vara bäst, det lär dock kosta en hel del.
vet att det var kineser som exporterade hästar från sverige till kina och det var inte billigt.
Fast jag tror inte att det är import av häst vi pratar om då tråden ligger i kategorin "Utrustning".
Flyg är bäst. Är det något stort (som en sadel eller dylikt) eller något mindre (bett etc.)? Brukar inte vara så farligt dyrt.
Jahaa… Jag tänkte häst jag.
Haha. Ja då har ju fraktsätt mindre betydelse om det handlar om utrustning, och nåt pris kan jag tyvärr inte hjälpa till med.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

jag köpte en sak från hongkong via tradera och det kom med flyg, hur smidigt som helst!

men det är nog en häst tror jag :)

Oj, jag lade i fel grupp. Kan nagon andra?
Jo, det ar en hast som jag pratar om. Har namligen ridit en hast som jag har blivit foralskad i 
#4 Fast det ar billigare att importera fran Asien till Sverige an att exportera fran Sverige till Asien. Allt ar mkt billigare i Asien, det kostar t.ex. 4:- att skicka brev Asien--> Sverige men det ar jattedyrt att skicka Sverige --> Asien.

Kan man kopa hastgrejor i Hongkong?

#10 det kan man säkert, men det jag köpte var inte hästsaker. :D
#9 Fast det blir ju kostnader sen i Sverige också, det är ju inte bara transporten som kostar… Är väl karantän och sånt som ska räknas in också, så det är ju extremt viktigt, att kolla upp alla bestämmelser för sånt! Sen blir det ju även transport från flygplats till stallet osv också… Sen en del pappersarbete också antar jag…?
Mvh Alex
Värd för Ridsport